Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Er i uke 38 og er veldig hoven i føttene. Kan putte fingeren inn så den går over negelen og når jeg tar den bort blir det hull etter fingeren og tar tid før den går ut igjen. Har hatt det i 3 dager og blir ikke bedre om jeg sitter høyt med føttene når jeg sitter eller når jeg sover. Er det helt normalt?
Gjest ->>- Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Plutselig og mye vann i kroppen er grunn god nok for å få en ekstra sjekk i forhold til svangerskapsforgiftning. Men det kan godt være helt normalt, altså.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg var også veldig hoven i slutten av svangerskapet. Fortalte om dette til både jordmor og lege, men de sa at det var helt normalt og ville ikke gjøre noe med det. Jeg hadde også høye verdier i forhold til svangerskapsforgiftning, men fikk det ikke. Jeg hadde også veldig høyt blodtrykk. Var veldig nervøs for dette vannet i kroppen, men helsepersonellet tok det ikke alvorlig. Heldigvis forsvant det av seg selv på barseltiden på sykehuset. 1 mnd etter fødsel fikk jeg på meg ringene mine igjen Var jeg deg, ville jeg gått innom med en urinprøve for sikkerthetsskyld. Selv om det ikke trenger å være alvorlig i ditt tilfelle, kan det roe deg ned og gjøre deg mer avslappet i forhold til det. Husk at det er din kropp og du bestemmer over den.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Som Pila sier -kan være symptom på svangerskapsforgiftning. MÅ ikke være det, altså.. Kontakt JM/lege imorgen -en urinstix er fort gjort! (Kanskje litt mindre 'fort gjort' i uke 38..) Om det ikke er svangerskapsforgiftning, så er det lurt å kjøpe seg kompresjonsstrømper med en gang! Å ta på slike strømper bør være det første du gjør om morgenen! Be de på apoteket/bandagisten vise deg teknikken for å få dem på. Uten god teknikk er det et herk å få dem på, nemlig! Alle gravide får økt blodvolum samt at den hormonelle mixen gjør at blodårene i kroppen blir 'slappere' og dermed får man venestuvning og ødemer i nedre ekstremiteter. Med kompresjonsstrømper vil man hjelpe kroppen med å unngå sirkulasjonssvikt i beina også senere i livet. (Ødemer, åreknuter, etc) Alle bør uansett eie et par kompresjonsstrømper for dager hvor man flyr, står/sitter mye etc.. Men det er en annen historie! Hev fotenden i senga! Sov med beina høyere enn hjertet slik at blodet får hjelp av tyngdekraften til å returnere til hjertet. Bruk et par bøker eller noe.. Og sitt med beina høyt når du har mulighet til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå