Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Idag gikk vi for oss en helt normal søndagstur i skogen på 4km. Vi bruker mellom 1 time og 1,5 time på turen. Jeg fortalte dette til noen bekjente vi traff etterpå og de lurte på om jeg var gal. Barna dems i 2., 5., og 6. klasse gikk ikke så langt og det var alt for langt for en 2 åring og en 3 åring. Det er jammen ikke rart vi får både sykdommer, slappe ungdom og tykke folk (ja jeg vet det kan være arvelig osv). Jeg syntes ikke 4 km på en søndag er for mye og hvetfall ikke for større barn. En 2 åring går like langt som en voksen og min erfaring er at de liker dette. Familieturer er GØY!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Dette er en av grunnene til at jeg er for at barn går til skolen selv. Ikke rart de må ha flere gymtimer og mer aktiviteter inn i skoletiden. Ungene gidder jo ikke bevege seg uten at noen omtrent tvinger dem. JEg ser mange eksempel på dette i venneflokkene til mine barn. hehehe.. jeg har til og med måttet låne ut ett av mine barn som motivator for ett av nabobarna Faren der skulle på tur med sin unge, og ville ha min med for å få litt fart og lyst i sitt eget barn Jeg ser jeg er litt heldig der, i og med at mine barn elsker aktivitet og uteliv, selv om jeg ikke er den største fan av det selv. Det er faktisk mine barn som også drar meg med Nei, 4 km er ikke langt. Bare en kosetur, det:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 vi bruker også å gå noe slikt,4-5 km på en søndagstur,og begynte da poden var rundt 2,5 år. har gått veldig fint og han har blitt vant til å aldri bli bært(på tur ja!) så han spør aldri om det og han gleder seg til vi skal på søndagstur. En jeg kjenner får ikke barna til å gå 1 km engang,må ta med vogn til 4,5 åring/bære han på skuldrene... Har noen barn bare "råtne" føtter,er de late/noe galt med dem?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Hadde ikke fått med meg min 3-åring på en så "lang" tur, samme hvor mye jeg gjerne vil det, hehe.. Og det er nok ikke fordi han er slapp, lat, tykk osv.. Han elsker å være ute, elsker å sykle, elsker å gå tur og å være ute i skogen, men han eier ikke konsentrasjon til det.. vil heller se på alt og ingenting Og jeg deler ikke din mening, så små barn blir fortere sliten!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg er helt enig med deg i at 4 km ikke er langt for barn over 2 år. Det er jo når de er små vi legger til gode vener for resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 Vår gutt har alltid vært glad å spasere, han er nå 4 men begynte med å spasere til barnehagen, tar ca 25 minutt litt før 3 årsalderen. Vi spaserer gjerne til oldeforeldrene som er 4 km herfra uten at det er noe klaging Det er ikke alle som er like glad i å gå da, trenger jo ikke være late for det. Er kanskje litt hva man legger opp til seg og, når vi spaserer snakker og tuller vi mye og kikker på naturen rundt oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå