Gå til innhold

Da gikk det ikke denne gangen heller .......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg ikke gravid lenger :(

Ble lagt inn på Ullevål natt til lørdag pga mistanke om enda en e.xu.

De kunne ikke se noe svangerskap i livmoren og hcg som skulle vært på 25000 var bare på 118.:(

De trodde kanskje det var en ny e.xu på høyre side ,ble sendt hjem med smertestillende og beskjed om at kroppen mest sansylig kom til ordne opp selv .

I går kveld begynte jeg å blø ,så da er det over for denne gang .

Håper den sitter neste gang ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e.xu...jeg er litt uvitende, bare lurte på hva det er ?

Skrevet

Svangerskap utenfor livmoren .

Er min 2 exu på høyre siden .Fjernet høyre eggleder for 2 år siden .

HI

Skrevet

Uff, så leit.. har ikke noe fornuftig å komme med, annet enn å sende en klem..

Skrevet

Så trist :(

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, annet enn lykke til videre. Håper du vil få ønsket ditt oppfylt.

Skrevet

vet ikke hva jeg skal si jeg heller,men jeg krysser fingrene for at det skal sitte neste gang!

masse lykke til!

Skrevet

uff, det hørtes trist ut.

ei venninne av meg hadde en spontanabort og et svangerskap utenfor livmoren før spira endelig satt og ble der:)

det går din vei til slutt. skal be for deg, jeg....

Skrevet
:( Det var vondt å høre. Det er så inderlig smertefullt å miste :( Heldigvis får du nye sjanser!!
Skrevet

Takk for svar alle sammen .

Ja , er veldig trist å miste spes når det er for 5 gang på 2 1/2 år .

1 MA ,2 SA og 2 e.xu. :(

Nå begynner jeg å bli litt lei ..

HI

Skrevet

Det må være helt grusomt. Har du noen å snakke med?

Skrevet

Ja ,tar litt på psyken når det aldri går :( Men har en fantastisk mann som jeg kan prate med og vi pratet masse om det i går etter vi kom hjem fra sykehuset og når vi la oss sa han : i natt skal du ligge i armkroken min uannsett hvor varmt jeg syns det blir :) Søte mannen min :)

HI

Skrevet

Uff, føler med deg. Har selv hatt en SA og en kjemisk graviditet, nå rett etter hverandre, og selv om jeg har barn fra før, så er det tøffere enn mange forstår.

Må være ekstra vondt når det skjer gang etter gang..

Klem til deg!

Skrevet

Det er når et egg blir befruktet og "streifer innom" livmora slik at det gir en positiv test og man da tror man er gravid, men så fester det seg ikke skikkelig og kommer ut i en forsinket mens.

Kan kanskje sammenligne det med en veeeldig tidlig SA, men det har en annen betegnelse.

Er vel egentlig revnende likegyldig hva man vil kalle det, det er jo ikke noe moro å gå rundt og tro at man er gravid, for så å ikke være det likevel.

Gjest Kristin'83
Skrevet

Kjære deg,

føler med deg :(

Men, hvordan kan du ha hatt exu nå på høyre side dersom høyre eggleder er fjernet??

Merkelig at de sendte deg hjem dersom de mistenkte exu uten å måle hcg over flere dager!!

Er jo faktisk talt livsfarlig å gå med en exu som ikke blir følgt opp!

Gjest Kristin'83
Skrevet

Manglet et komma i siste avsnitt, men du skjønner sikkert at jeg mente "merkelig at de sendte deg hjem uten å måle hcg over flere dager!"

Skrevet

Selv om jeg har fjernet egglederen ,så er det forsatt en liten stomp igjen av egglederen og den kan sette seg der,

En exu kan i prinsippet sette seg mange steder og at jeg har fjernet eggledere har ingen ting å si .De har til og med sett exu i leveren fortalte de meg .

De målte hcg når jeg ankom sykehuset ,en gang på morningen og en gang før jeg dro hjem og jeg skal tilbake på sykehuset om 2 dager for en ny hcg prøve .Skulle hatt en hcg på 25000 og den lå på 118 ,så enten så måtte jeg være veldig kort på vei (noe som er helt umulig) ellers så var det ikke noe liv og kom heller ikke til å bli det .

Noen ganger er det veldig vansklig å se en exu ,første gangen jeg hadde en exu måtte jeg ha 5 ul før de så det og da var jeg 9 uker på vei ,denne gang var jeg 6+4 uker .

HI

Gjest Kristin'83
Skrevet

Ja,vet at en kan ha exu flere plasser enn i eggledrene, men jeg forsto deg som om det var på høyre egglederen du evnt hadde en exu nå. 

Ved den ene exu'en min i fjor, fjernet den høyre egglederen min, men jeg har ALDRI blitt fortalt at det står en stump igjen, som jeg kan bli gravid i! Jeg sier ikke at det du sier er feil, men jeg har aldri hørt det før :/ 

Men du sier de målte hcg morgen og kveld? Da har den nok sunket i løpet av morgenen ettersom de sendte deg hjem. Vet du hva den var om morgenen?

Lykke til med videre prøving! :)

Hilsen fra 3 sa + 3 exu

Skrevet

Jeg viste heller ikke at jeg hadde en stump igjen ,før jeg kom på ullevål nå .

De målte hcg min på natten når jeg kom inn , på morgenen og når jeg dro hjem senere på dagen .

Den var 118 på morningen og hadde nok vært det en stund .118 er veldig lavt .

Første gang jeg hadde exu ble jeg også sendt hjem ,så tror det er ganske vanlig .Virket sånn på overlegen jeg hadde denne gangen ,han sa at mange exu ordner kroppen selv opp i .

HI

Gjest Kristin'83
Skrevet

Så merkelig at de opererer så forskjellig disse legene!

Jeg var innlagt på SUS alle tre gangene.

Ved en exu er det 50/50 prosent sjangse for at det enten blør ut selv, eller at det går hull på hele exu'en, og egglederen sprekker.

Ved min første, som var på venstre side, hadde jeg målt hcg jevnlig iom jeg hadde 3 sa bak meg. Det var stigning, men ikke helt normal. Jeg måtte bli på sykehuset til de hadde sett at hcg sank. (D gjorde den 1 døgn etter at jeg ble innskrevet).

Jeg ble da sendt hjem, med beskjed om at kroppen kom til å ordne opp selv.

2. gangen forløp alt likt, men denne gangen satt det på høyre side.

3. gangen så de ingenting på UL, og hcg sank aldri. Selv om jeg VISSTE at det var en exu, ville de ikke operere før de fikk det bekreftet. Etter en liten uke på sykehuset, fikk jeg så intense smerter, at jeg ble hasteoperert.

Denne gangen måtte de fjerne venstre eggleder, hvor graviditeten satt.

Dette var av den mindre hyggelige sorten, og jeg ble operert (så vidt) i tide, før den sprakk.

Merkelig at overlegen sier at "mange exu'er ordner kroppen opp selv".

MANGE, ja, men hva med de hvor kroppen IKKE ordner opp??

De kan jo være kjempefarlige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...