Gå til innhold

Barnevognjungelen...hvilke vogn anbefaler dere sterkt??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slagsbehov har du da?

Vi har Easywalker og er veldig fornøyd med den.

Skrevet

Bugaboo Cameleon fordi den tar ekstremt liten plass, er den letteste vognen på markedet og en drøm å trille. I tillegg kan man ha barnet vendt MOT seg i sportsvogndelen. Det er det få vogner som kan!

Skrevet

Har to vogner, som er helt forskjellige. Jeg er kjempefornøyd med begge.

Emmaljunga City Cross: Solid vogn, stor og god plass for ungen, integrert myggnetting, kan ha sportsdelen begge veier, stor handlekurv, lett vogn, kompakt i fasongen, god å trille på vinteren. Stor, lun kalesje for dårlig vær.

Mountain Buggy Swift: Suveren, lett og liten vogn med tre hjul som tar liten plass i bilen. Flott trille nå som barnet mitt bare er i sportsvogn og den har full liggestilling. Barnet kan bare sitte fremovervendt, men for oss spiller det ingen rolle da Junior er fullstendig oppslukt av alt som foregår rundt ham og ikke interesserer seg noe særlig for den som triller.

Begge vognene er lette å slå sammen. Emmaljungaen er litt mer mot traktor, mens Swiften er litt mer en snerten racerbil :)

Emmaljungaen er for tiden sovevogn på balkongen, mens Swiften får trille omkring i gatene. Til vintereen regner jeg med at vi tar ut Emmaljungaen igjen, når vær og føre blir litt mer krevende.

Skrevet

Har en Emmaljunga Duo. Kjempe grei vogn, lett, tar litt stor plass lagt sammen men det gjør jo alle bagvogner/sportsvogner. Den har stor handlevogn og kan legges helt ned(sportsdelen). Har stor og romslig bag. Kjempe god fjæring og dermed utrolig god som turvogn og sovevogn.

Også har jeg en Carena Easy som er gull verdt på reiser og på shopping da sportsvogna blir litt stor og vanskelig å manøvrere. Den er lett å bære, lett å legge sammen og blir helt flat og tar minimalt med plass i bilen. Den har "svingehjul" foran som er litt tungvint da de "krøller seg", men dette er bare reservevogn ikke beregnet for turgåing.

Jeg har bitt merke i at veeeldig mange går for Emmaljunga vogn. Så det må jo være mange som er fornøyde med den. :)

Skrevet

Vi har to:

Buggaboo Cameleon: liker den fordi den er lett, tar lite plass, god å trille, ser bra ut (liker de enkle linjene) og gutten kan sitte vendt mot oss.

Jogger City Mini: liker den fordi den er lettkjørt og enda lettere å pakke sammen. Like enkel som en trille, men bedre egnet til røft underlag enn en paraplytrille; det er viktig for oss f. eks. på hytten til mine foreldre. Det er vognen vi tar med på reise eller i bilen.

Jeg holder en knapp på Buggabooen, jeg liker den veldig godt. Men nå som gutten er blitt stor, er det faktisk greit å kunne trille rett til gaten når vi flyr, og Joggeren er helt suveren for oss på tur.

Skrevet

Angrer ikke et sekund på at vi valgte Simo kombi.

Grunnen til at vi kjøpte den er fordi vi bor langs kysten i sør.. mye vind og ustabilt vær hele året. Simo er feks mye mer robust og tett på alle måter enn feks emmaljunga si. Det skal sies at vi bor litt mer landling, mye turer i ulendt terreng passer etter min mening ikke en vogn på 3 hjul... For meg blir det en mer by vogn.

Vi fikk baby i september i fjor.. har nå hatt den alle årstidene. Er kjempe fornøyd! Ikke minst er den deilig for minien som skal ligge oppi. Er litt styr å dra på den, ut og inn av bilen tenker jeg på, men det går greit :-)

Lykke til !!!

Skrevet

og vi er veldig fornøyd med TFK Joggster Twist. Stor plass i bag og vogn, samtidig som den er superenkel å legge opp og ned, og ta inn og ut av bilen. (Blir liten sammenslått). Lett å trille.

Skrevet

Vi har TFK joggster twist. Veldig fornøyd. God plass i bag (87 cm) samt at vognen tar liten plass sammenlagt. Vognen er heller ikke så tung som f.eks simo-vognene, den veier ca samme som emmaljunga city cross. Vi går mye i ulendt terreng og den er litt traktor, kommer frem over alt og god på snøføre. Barnet sitter vendt fra deg i sportsvogndelen noe som gjør at den ikke tipper så lett som andre trehjulinger hvor barnet er vendt mot deg (grunnet at tyngdepunktet på tfk er over dobbelhjulene og ikke over det enkle hjulet).

Vi har aldri angret. Vi venter nå nr 2 og håper å finne TFK tvillingvogn brukt, evt easywalker eller OTH, da det bare blir 1 år mellom barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...