Gå til innhold

Drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer min korte fødselshistorie :o)

Klokka 22.00 torsdag kveld begynte riene, regelmessig med ca. 9 min mellomrom.

Vi gikk til køys og tenkte å få litt søvn før det braket løs. Det ble ikke så mye søvn på meg.

Klokka 01.00 var riene så intense at jeg ringte føden i stillhet fra min mobil for ikke å vekke resten av huset.

Fikk beskjed om å komme, men tenkte at jeg skulle drøye noen få rier til. Da klokka var 03.00 var riene ganske intense med 7 min mellomrom, ringte da til svigermor som skulle være barnevakt. Hun kom etter 10 min og vi dro ganske snart til klinikken.

Kom fram når klokka var 04.00 og ble undersøkt. Hadde da 4-5 cm åpning. Gikk rett på fødestuen og fikk epidural. Plutselig var alle smerter borte og jeg tenkte at dette går jo ikke an, jeg må jo ha litt å jobbe med slik at jeg føler at det går fremover. Ba dem derfor om å skru ned smertestillende og riene kom tilbake med god styrke.

Klokka 06.00 hadde jeg 7-8 cm åpning og klokka 09.00 var gullgutten ute på 3 pressrier.

Han var stjernekikker slik at han måtte dreie en ekstra gang på vei ut. Fikk ikke lov å presse da, og gjett om jeg hadde lyst!!! Ganske vanskelig å la være, men bikkjepusten hjalp :o)

En slik fødsel vil jeg gjerne ha igjen - fantastisk!

Og nå har jeg en deilig liten babygutt som er til å spise opp!

Livet er fantastisk!!!!

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! En sånn fødsel vil jeg også ha nå andre gangen :) KOs deg med nurket!!!

Skrevet

GRATULERER!! enslik fødsel håper jeg på også ja! Snakk om drømmefødsel! Kos dere med familieforøkning <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...