Gå til innhold

Akkurat HVOR lei er folk generelt av navnet Lucas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn på en skala fra 1 til 10, hvor 10 er så det grenser til at de vil rive av seg ørene hver gang de hører navnet?

Er bare litt nysgjerrig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

|----------------------------------------------|

Ca. så lei.

Skrevet

Like lei på en skala som jeg er av Sander, Elias og Emil. Score: 10

Skrevet

Rev av meg ørene for sikkert ett år siden pga det navnet. Men hurra, gjett hva siste tantebarnet skal hete, født for en mnd siden... :-/

Skrevet

Foretrekker Lukas med k. Og det er hundre ganger bedre enn Luka/Luca.

Skrevet

hehe...må bare le litt...går dere virkelig rundt å irriterer dere over at et navn er populært?

er ikke det litt kjedelig å bruke energi på det lurer jeg på da...spiller virkelig navnet noen som helst rolle

Skrevet

Jeg syntes navnet er veldig fint jeg.. :)

Er ikke lei av det en plass, vet kun om en som heter det.. Så ikke noe problem.. Herregud, er jo mange fler som heter Christian, Christoffer, Thomas, Martin, Andreas osv:)

Jeg har ikke noe problem med navnet Lucas i det hele tatt:)

Skrevet

Ikke lei i det hele tatt! Min sønn heter Lucas, OG han het Lucas FØR det kom på topplista! SÅ DET SÅ!

Skrevet

HI her :)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg har hatt dette navnet som mitt nr.1-navn på gutt siden jeg var tenåring, men har ikke fått noen gutt før nå, og i mellomtiden har det tydeligvis blitt helt oppbrukt da :( Selv vet jeg bare om en som heter det, men hører folk er så lei det, og da blir jeg litt redd for å kalle gutten min det pga reaksjoner vi kan få, eller hva slags stygge ting folk kan finne på å si bak ryggen på oss...For meg er det ikke et utbrukt navn, men ett jeg har ønsket meg i flere år, før det var på navnetoppen, før den tv-serien, og før det ble vanlig i det hele tatt....Kan jeg da finne på å kalle gutten min Lucas nå? Har sååå lyst :)

Skrevet

min heter også Lucas...nydelig navn i mine ører...

Skrevet

Syne Lucas er et fint navn. Kjenner bare en gutt som heter det.

Jeg får heller lyst til å rive av meg ørene når jeg hører navn som Caroline og Christoffer. Halve bygda her vi bor heter dette... (Ikke stygge navn altså, bare såååå oppbrukt her)

Skrevet

jeg blir ikke lei av navn, da skulle jeg vert lei av Linda, Kristine, Christian og andre navn jeg er oppvokst med, og hørt mye, lenge før disse nye trendnavnene. De har jeg jo bare hørt i noen år. Folk/babyer må hete akkurat hva de vil for meg.

Skrevet

Scorer glatt en 10'er hos meg med det navnet, eller med et jødisk oppjazzet navn fra bibelen generelt.

Skrevet

Synes Luka/Luca er pent til jente, men ikke begeistret for Lukas/Lucas til gutt. Kjenner ei som hadde en katt som het det. Den døde. Et par år etter fikk hun en sønn... trenger jeg si mer? hehe

Skrevet

Jeg er ikke lei av det navnet,jeg kjenner faktisk ingen som heter Lucas.

Så det navnet kunne jeg godt brukt selv faktisk,hvis jeg fikk et barn til.

Skrevet

Jeg hadde også valgt meg et sjeldent navn som min evt sønn skulle få. Men innen jeg fikk en sønn hadde "resten av Norge" også oppdaget navnet. Det gav jeg blanke f... i. Han fikk navnet og jeg synes fortsatt det er nyyyydelig...

Skrevet

Hvis jeg er så heldig å få en sønn til så skal han hete Lucas, og jeg driter i hva andre synes om navnet... Har fra før en sønn som heter Noah og de to navnene er de fineste guttenavnene jeg vet :)

Skrevet

Jeg er heller lei av de som er lei av navnet og alltid må slenge dritt om det ;)

Gutten min heter Lukas, og han er ikke en av mange, han er ett individ og en veldig sjarmerende og flott gutt! Klarer ikke se for meg at han skulle hatt ett annet navn.

Når vi valgte navnet, så var det ikke fordi det var populært osv.

Men rett og slett fordi faren så navnet i en avis og likte det så godt.

Vi hadde nok kanskje valgt noe annet, om vi visste hvor populært og brukt det skulle bli, men jeg er fortsatt fornøyd.

Vet heller ikke om noen andre som heter det samme. Verken her vi bor nå eller der vi bodde før.

(måtte bare skrive ett litt utdypet svar her fordi det er så mange som slenger dritt og kommer med de samme, gamle debattene, om og om igjen.)

Skrevet

Jeg kjenner ikke en Lucas!

Synes navnet er fint.

Skrevet

Ikke veldig begeistret for navnet, men det synes jeg du skal gi en lang f*** i. Ditt barn, du bestemmer (og barnets far selvfølgelig) og du vil alltid finne noen som ikke liker et navn.

Skrevet

Jeg har aldri skjønt at følk bare tenker på hva som er fint, ikke at det blir 3-4 med samme navn i klassen - da er det jo overhode ikke spesielt fint lengre!!!! Våre barn har enkle, pene navn som ikke alle andre har, vi sjekket på ssb.no før vi bestemte oss endelig..

Skrevet

Jeg tviler på at det blir 3-4 i klassen med samme navnet, siden så mange er redd for å bruke akkurat det navnet nå..Det var på topp i fjor, og nettopp derfor vil mange la det være i år og neste år..

Og det er jo litt viktig at man syns navnet er fint, er det ikke?

Skrevet

Gutten min skal hete Lucas.. Jeg kjenner 7 stk som har en sønn som heter Lucas, noen med c og noen med k. Vi bestemte oss for det navnet med en gang vi fikk vite at jeg var gravid :)

Skrevet

Av ca. 9000 mulige guttenavn må det vel være noen andre fine navn som ikke alle har...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...