Gå til innhold

Finansiering av bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest LonleyGirl
Skrevet

Hvordan gjorde dere det? Masse sparing, lån..? Fatter ikke hvordan vi skal få råd når jeg leste her at bryllupene ligger på rundt 100.000 KR ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt bryllup kostet kr 10 000,- og dyrere trenger det faktisk ikke være ;-)

Men "stort" bryllup kan vel fort koste 50 - 60 000,- og det kan dere kanskje klare å spare sammen?

Skrevet

Vi satte av en viss sum hver måned i ett år (det ble litt trangt, men absolutt verdt det), samt brukte alle feriepengene til mannen (og levde for mine akkurat den måneden) den sommeren til bryllupet. Har aldri angret på at vi gjorde det slik og vi hadde en flott feiring med slekt og venner.

Men det finnes andre like gode løsninger, som f.eks de nærmese (foreldre, søsken, besteforeldre) til middag og så vennefest (pølser, chips og øl) for alle etterpå, kurvfest hvor en ber alle gjester ta med litt koldtbordmat og drikke hver (og poengter i innbydelsen at dere ikke ønsker gaver, frekt å be gjester ta med mat selv og i tillegg forvente gaver), ha hagefest med grilling til sommeren. Eller gifte seg kun med forlovere, alternativene er mange.

Skrevet

Vi skal gifte oss til neste år,men jeg er allerede bynt å handle inn bordpynt,velkomstglass og diverse.Skal bestille alkohol fra tyskland,er kjempebillig der,kjole bestiller jeg fra kina,kommer på ca 1000.Vi skal ha tapas til middag og mye av det kommer jeg til å kjøpe inn underveis og putte i frysern.Gjør man det sånn så slipper man alle utgiftene på en gang.

Skrevet

du som skal bestille fra Tyskland; kan hvem som helst gjøre det? Eller ordner du det via kontakter?

Skrevet

Hvem som helst kan det,men vi har hytte i sverige så vi oppgir jo den adressen.Er jo en grense for hvor mye vi kan ta med inn til norge.Mange bestiller jo fra sverige men det er enda billigere i tyskland.

Skrevet

Samboeren fridde på søndag så vi tenker å gifte oss sept 2012.

Vi er nødt til å spare hvis vi skal ha råd til drømmebryllupet vårt ,for jeg har ikke lyst til å møtte snu og vende på kr.

Det vil si at vi må sette av 3000 i mnd + at det ikke blir noe syden tur de neste 2 årene.

vi vil helst ikke ta opp noe lån så vi får se hvordan det går med sparinga

Skrevet

Hei!

Vi giftet oss nå på sensommeren..han fridde i mars 2010, bestemte oss for en dato, ombestemte oss, ny dato = vi giftet oss i august :))

Det gikk over all forventning! Kun 3 måneder å planlegge, men gud, ville ikke ha forandret på noe!! :) Tror ikke bryllupet hadde blitt like flott om vi skulle brukt 200.000 og flere år med planlegging... ;)

Vi tok bryllupsmiddag med foreldre, søsken, faddere og besteforeldre på vielsedagen, deretter tok vi bryllupsfesten en måned senere i anledningen mannens 30-års dag. Litt mer avslappet atmosfære med 90 gjester :)

Alt i alt, brukte vi ca. 80.000. (Der middagen stod for litt over 1/4 av budsjettet).. Til vår store fornøyelse foreslo foreldrene våre å heller hjelpe til med utgiftene - istedefor å kjøpe bryllupsgave.. Det viste jo seg at vi fikk mer enn nok av gaver :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...