Gå til innhold

Foreldrepenger og jobbing i permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å jobbe i permisjonen så sant en ikke mottar lønn før etter at permisjonen er over?

Altså, en jobber gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke mottar lønn for det i det hele tatt, så er det vel strengt tatt det. Men særdeles tåpelig. Har du lyst å jobbe i permisjonen bør du jo forlenge den med tidskonto, så får du i pose og sekk.

Skrevet

Ikke hvis du får lønnen etterbetalt, nei.

Skrevet

Du jobber ikke gratis hvis du får lønn når permisjonen er over.

Så nei, det er ikke lov.

Skal du jobbe under permisjon må du lage en avtale med arbeidsgiver og nav om graderte foreldrepenger.

Skrevet

Enn hvis man gjør det likevel? Jobber og får penger når permen er over? Hvordan blir det oppdaget?

Jeg har gradert uttak og to arbeidsgivere, men får bare fødselspenger fra den ene jobben. Jobber kun en og annen halvdag hos biarbeidsgiver dager jeg er på jobb hos hovedarbeidsgiver likevel; altså 1/2 dag hos hver.

Skrevet

Enn hvis man gjør det likevel? Jobber og får penger når permen er over? Hvordan blir det oppdaget?

Jeg har gradert uttak og to arbeidsgivere, men får bare fødselspenger fra den ene jobben. Jobber kun en og annen halvdag hos biarbeidsgiver dager jeg er på jobb hos hovedarbeidsgiver likevel; altså 1/2 dag hos hver.

Skrevet

Skrevet

Nei, det var vel det jeg trodde, men allikevel så virker det litt logisk at det allikevel skulle være lov. Jeg trodde det gikk mer på at en ikke hadde lov til å tjene det dobbelte, altså i tillegg til permisjonspengene. Får en det utbetalt etterpå så får en jo ikke permisjonspenger. Men det er vel bare min logikk og neppe NAV sin så det tryggeste er vel å la være og jobbe.

Gradert må en vel søke om ved innsendelse av permisjonssøknaden?

Skrevet

Om en jobber i permisjonsperioden og samtidig tjener opp lønn som skal utbetales i ettertid, er det jo alikevel lønn for arbeid utført i permisjonstiden. Da kan den det gjelder og jobben bli straffet for det. Det regnes som svindel og man vet jo alle hva NAV mener om svindel...

Skrevet

Joda, jeg ser den. De usle kronene man tjener ekstra er ikke verdt det! Jeg synes det er interessant at arbeidsgiver synes det er greit. Ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...