Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Min mann og jeg var i 30-årene da vi ble sammen. Han har i alle år hatt noen faste "ritualer": Fotballtur til England sammen med "gutta", ei uke på jakt på hjemplassen, samt minst 2-3 turer "hjem til mor" ellers. Jeg for min del kunne aldri ha vurdert å dra på ferie uten ungene, det er så dyrt å reise til stedet jeg kommer fra at dersom jeg drar må ungene være med. Dette skjer max en gang i året (om sommeren besøker vi begges hjemplass med ungene). Nå som vi har fått barn og har kjøpt hus mener jeg for min del at disse "ekstraferiene" må vurderes opp mot vår totale økonomi, og at det ikke skal være en "selvfølge" at disse årlige turene skal gjennomføres. Han tjener ca 100 000 mer enn meg i året, men vi har stort hus- og billån og mange utgifter.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Så lenge dere bare har felles barn, bør dere se på familiens totale økonomi. Har du derimot særkullsbarn, gjør nok det et større innhugg i familiens totale økonomi, enn en uke til England og en uke på jakt. Har han ærkullsbarn, bør han sette ned forbruket sitt, for da er det han som virkelig tapper felles potten.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Særkullsbarn eller ikke, alle er jo medlemmer av familien. Går vel ikke an å vurdere det et barn trenger opp mot ekstraferier av den typen som nevnes her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå