Gå til innhold

Slanking under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med helsetrøbbel en stund og fått alt for lite mosjon. Selv om jeg har spist sunt og nesten ikke inntatt snop har aktivitetsnivået sunket så drastisk at jeg har lagt på meg endel fett rundt magen (får tak i mer bilring nå enn før). Jeg var ikke overvektig før graviditeten (heller litt lav bmi) og har gått jevnt oppover i vekt hele tiden (ingen kvalme). Selv om jeg ikke liker det jeg ser i speilet har jeg lært meg å tenke at det er verdt det, og en naturlig del av det å bære fram et barn. Siste ukas inaktivitet har imidlertid gjort at jeg har begynt å unngå speil og sky mennesker hvis ikke jeg er pakka godt inn i poseklær.

Nå er jeg i uke 23. Hvor farlig er det at jeg øker aktivitetsnivået igjen slik at fettet begynner å forbrennes? Jeg vet jo om mange gravide som går ned i vekt i løpet av kvalmeperioden, og de fleste får jo velskapte barn. Dessuten er det jo mange andre fordeler med mosjon. Har selvsagt tenkt å fortsette med sunne matvaner, uten å gå ned på inntak.

Min teori er at den lille fettavleiringen som skjer når jeg begynner å mosjonere igjen ikke er farlig for fosteret (det er snakk om max 2 kg). Er det noen her som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig i det hele tatt. Tvert i mot anbefales et sunt kosthold og fysisk aktivitet til gravide, som de fleste andre.

Skrevet

Så tungmetallene fra fettavleiring gjelder bare voldsom slanking?

Skrevet

Irritert over at jeg ikke kan lese alle svarene. Eller står det at jeg har fått flere svar en jeg egentlig har?

dytter uansett, for å kanskje få flere innspill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...