Gå til innhold

Gode tips for å lette hverdagen tas imot med stor takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da spesielt på å gjøre morningene lettest mulig, når en skal avgårde med 2 små i barnehage;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leverer og henter 2 små hver dag i barnehage. Siden lillebror stort sett er våken rundt 6 og jeg leverer halv åtte, så går dette helt fint. Og det har jammen gått helt fint når vi bare har hatt en halvtime på oss også :)

For å lette stresset om morgenen;

- finn fram alle klær, også til deg selv, kvelden i forveien

- pakk ferdig sekkene med alt som ble med hjem dagen før, fyll på med nytt skiftetøy osv.

- husk å ha tørket våte sko og klær dagen før

- smør matpakkene ferdig kvelden før

- stell ungene ferdig først, plasser dem med fantorangen på tv og stell deg selv (utrolig godt at det er stille i 10 min!)

- ikke la ungene begynne med nye prosjekter på morningen - da utarter det seg til "jeg skal bare...."

- pakk veska di ferdig kvelden før

- sørg for at nøklene ligger på SAMME plass hver dag, så slipper du bruke 5-10-15 min på å lete etter bortkomne nøkler

God tur!

Skrevet

Bra tips, rima!

Her er noen flere (jeg henter og leverer to små hver dag selv)

- Heng opp månedsplanen på innsiden av et skap og sjekk den hver søndag så du har oversikt over turer og "ha med" dager.

- Sett frem f.eks. termos om kvelden så du husker at det er tur dagen etter (fort å glemme i morgenrushet)

- Sjekk værmeldingen hver kveld og legg frem passende klær og ha klart evt. regntøy eller dresser

- Prøv å ligge litt i forkant så man har vintersko og ullklær parat når kulda kommer!

- Takk Oven for NRK Super.... :-) Ellers hadde ikke jeg fått på meg noe sminke i hvert fall!

Skrevet

Mange gode tips her. Vi har 4 som skal i barnehagen om morran, og er helt avhengige av at alt er linet opp kvelden før.

Nå har jeg begynt å jobbe igjen og begynner kl 7 så her er det mannen som må ta alt alene om morran. Jeg sørger for at absolutt alt er lagt fram og klart til neste dag, jeg henger opp jakker de skal ha på, legger lua oppå og setter skoene til hver under..hehe. Smører matpakkene før jeg drar på jobb. Setter fram sekker, klærne ligger i hver sin boks i kommoden på badet, så de to største kan kle seg selv. De vet at det som ligger i sin boks er dagens antrekk. Det hender jeg tar med de to største på råd angående klesvalg kvelden før.

Jeg personlig syns det funker bedre å stå opp litt før ungene selv hvis jeg skal levere i stedet for å bruke barne-TV. Har erfaring med at det fort kan bli vanskelig å få dem derifra og ut døra. Jo kortest mulig tid vi bruker hjemme om morran, jo mer uproblematisk og hyggelig er det faktisk. Også er det deilig å ordne seg på badet i fred og ro før kaoset bryter løs.

Månedsplanene henger på skapdørene slik at mannen skal se det! Ikke så fint akkurat men han hadde nok ikke kommet på å se på den hvis ikke den hang rett foran nesa hans;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...