Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Har en stor og fin gutt på 6 måneder. Fullpumpa/ammet han i 4 mnd. Begynte så med fast føde og en kombinasjon av mm og mme. Da han ble 5 mnd sluttet jeg helt med mm og ga kun mme. Han er veldig glad i melka si, og drikker rundt 1 liter mme i døgnet. Skrev et innlegg om dette tidligere ettersom det jo er en grense for hvor mye mme babyer skal ha i døgnet. Nå ser dagene hans omtrent slik ut: Kl. 5: 170 ml mme. kl. 8: Grøt + 170 ml mme kl. 12: Fruktmos + 170 ml mme. kl. 15: Middag + 170 ml mme. kl. 18: Grøt + 170 ml mme. Etter klokken 18 sover han stort sett til klokken 5, men han er noen ganger oppe en gang til for et ekstra måltid. Det varierer veldig hvor mye fast føde han vil ha, noen ganger spiser han opp alt, andre ganger vil han bare ha en skje eller to. Er dette helt på jordet, eller? Begynte med såpass mye fast føde fordi han gråt når flaska var tom, og fordi vi nådde grensen for mme i døgnet. Har prøvd å gi vann til måltidene istedetfor, men det vil han ikke ha. Han blir dessuten veldig hissig dersom han ser melkeflaska, og vil så og si bare ha den. Lurer på om vi bør kutte ned på melkemengden, eller om det er greit? Bør vi gjøre noe for at han skal spise mer mat? Uææ, hvordan ser dagen til deres babyer ut? Noen gode råd?
FruTB Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Nå har ikke jeg hatt flaskebarn, og noe sier meg at mme-barn drikker mer, og lenger enn mm-barn? Hva med å gi vann til noen av måltidene istedet? F.eks middag og/eller lunsj? Eventuelt ha et eget måltid som kun er mme. Da Bo var 6 mnd så det omtrent slik ut: 08:00 - mm + grøt + vann 11:00 - middagsglass (grønnsakspure, et bittelite glass) + vann 13:00 - mm 16:00 - middag + vann 18:00 - mm 19:00 - grøt + vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå