Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 I dag har vi også flere større fødeinstitusjoner. - Ullevål og Rikshospitalet er for eksempel blitt slått sammen, og vi har fått Nord-Europas største fødeavdeling. Sommerseth synes ikke det er en spesielt positiv utvikling. - Det er ikke dokumentert fordeler ved å ha så store institusjoner. Jeg tror det gjør at kvinnen føler seg mer fremmedgjort, sier hun. noen som har født der før og NÅ og kan fortelle om store forandringer?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 dette var et utsnitt fra en side her inne! jeg har kopiert og lim inn teksten.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Vel det er ikke så veldig lenge siden de slo seg sammen, så det er ikke så mange som har født der enda. Men jeg dytter litt siden jeg også gjerne vil vite
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Ullevål, Rikshospitalet og Aker har blitt slått sammen og heter nå Oslo Universitetssykehus. Det er jo by the way snart ett år siden det skjedde..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Fødeavdelingen er en del av Kvinne- og barneklinikken ved Oslo universitetssykehus og er Norges største fødeavdeling. Vi har cirka 9 500 fødsler per år. Vi er lokalsykehus for Oslo og regionssykehus for Helse Sør-Øst. Fødeavdeling er plassert tre ulike steder i Oslo: Ullevål sykehus i Kirkeveien, Rikshospitalet i Sognsvannveien, og FødeRiket i Pilestredet Park.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg fødte akkurat på Rikshospitalet, jeg! Selv om sykehusene har slått seg sammen, så er ikke fødeavd fysisk slått sammen. De er snakk om at det i fremtiden skal bli en fødeavd, men det er ikke avgjort enda. Heldigvis rakk jeg å føde på flotte riksen begge gangene:-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 De er slått i sammen på papiret, altså det administrative.Ikke fysisk. Nå heter det Oslo universitets sykehus- OUS.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Man kan fremdeles søke seg til de ulike avdelingene, Oslo universitetssykehus, Ullevål og OUS, Rikshospitalet. Tror ikke man merker forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå