Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Er selv i full jobb og snart 5 mnd på vei. Men med pendling 1 time hver vei, en 2,5 åring hjemme og en krevende jobb kjenner jeg det kan bli litt mye. Er i generell veldig god form men jobber som frisør og det kan ofte bli veldig tunge og travle dager. Rekker ikke å ta lunsj, sette meg ned og hvile, hender at jeg går fra kunde til kunde i 5-6 timer uten en eneste pust i bakken. Kjenner ryggen sliter og åreknutene i føttene kommer snikende mer og mer for hver dag. Vurderer å få en grad for sykemld hvis legen vil gi meg det (en litt kjip fastlege som absolutt ikke vil skrive ut sykemeldinger). Skifter litt mening hver dag, er nok litt motivert av penger (provisjon), får fort dårlig samvittighet, men samtidig hadde det vært godt å fått slappa litt av og fått litt mer tid til familien. Noen synspunkter?
snipp&snapp Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 jeg synes du skal gå til legen din jeg, tenk på helsa di før jobben er det din første du går gravid med nå el? jeg er 100% sm en uke til p.g.a bekkenløsning også etter det har jeg fått aktiv sykemelding av legen min er fornøyd med det og håper at det skal fungere med jobben.
snipp&snapp Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 unnskyld - jeg som er vimsete!! du skrev jo at du hadde en på 2,5år hjemme men uansett kom deg til legen:)
mars172011 Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg er 18 uker på vei og 100% sykemeldt. Først var det pga hyperemesis, nå pga kvalme ifølge legen, selvom jeg forklarte at jeg har problemer med ryggen og tror selv det er bekkenløsning. Jobber selv på bensinstasjon og det er en fryktelig slitsom jobb som jeg såvidt holdt ut før jeg ble gravid så tviler på at jeg drar tilbake i løpet av svangerskapet. Prøv å få time hos en annen lege isteden. Det hadde jeg gjort ihvertfall eller prøvd å virkelig kreve en sykemelding fra legen din. Har selv jobbet som frisør og hadde hvertfall bedt om 50% e.l. Jeg er førstegangs gravid så kan ikke sammenligne med tidligere svangerskap, men har da lest at de som har stått på og vært redde for å sykemelde seg så å si "kollapser" fordi de er så utkjørte og mange som bruker mye tid på å ta seg tilbake etter fødsel. Tenk på deg selv som alle andre sier.
<3 Min baby <3 Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg er gravid i 14. uke og jobber deltid i matvarebutikk, dvs. at jeg jobber hver tirsdags kveld og annenhver helg. Dette på toppen av mine vikartimer i skole, som nå har blitt en del i uka, blir for mye for meg. Jeg kjenner at jeg blir sliten og trett mye fortere enn før, og disse dobbelvaktene jeg av og til har tærer på meg og energinivået mitt. Jeg har derfor bestemt meg for å sykemelde meg helt fra deltidsjobben slik at jeg kan få helgene til å hente meg inn. På denne måten sliter jeg meg ikke ut, det er snarere slik at jeg skal prøve å nyte graviditeten og forberedelsene til fulle i stedet. Det er ingen vits i å jobbe så mye at man går på sparebluss. Kjenn etter selv, kroppen sier uansett i fra når nok er nok, f.eks. med å sette i gang en aldri så liten forkjølelse.
sarahmor Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg er 22+1 og får full svangerskapspenger. Ville helst jobbe men sjef godtok ikke jordmors tillrettelegging. Du vet jo selv hvor mye kroppen din orker, snakk med lege eller jordmor, de vet om det du utsetter kroppen din for kan skade babyen også.
Junifrue Skrevet 23. oktober 2010 #7 Skrevet 23. oktober 2010 Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 17 ca.... Har hatt bekkenløsning siden uke 7, fikk tilrettelegging på jobben på grunn av det, men ble bare verre og verre. Ble sykemeldt av andre grunner, men forverringen av bekkenløsning stagnerte så og si helt da jeg ble sykemeldt, så derfor er jeg fortsatt sykemeldt og kommer til å fortsette med det ut svangerskapet. Grunnen er at det ikke er nok for meg å sette meg ned, jeg må faktisk ligge for å avlaste bekkenet skikkelig. En litt lengre tur på butikken er nok for meg til å måtte ha noen timer på sofaen for at smertene skal lindres... Er ikke noe gøy å være sykemeldt, jeg kjeder meg, men man må faktisk tenke på helsa som ikke bare skal holde ut svangerskapet, men også etterpå...
mamman til lykke Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 jobber selv som frisør 80% å elsker egentli å gå på jobb. men kjenner det er hart å stå me mye kunder å slappe av lite. når eg går hjem etter jobb om dagene å setter meg ned så klarer eg nesten ikke å gå etterpå. lite søvn om nettene å mye kramper jør også sitt.. vurderer selv om eg skal sykemelde meg litt å jobbe mindre. synes det er bedre å jobbe mindre å få jort jobben sjikkeli en å føle at eg jør en dårli jobb med kundene pga at eg er så sliten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå