Gå til innhold

Utstyr til barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ve hva man trenger til barnehageoppstart?

Guttungen kan ikke gå enda, men krype, reise seg opp osv.

Har litt fra før av, men hadde vært kjekt med en liten liste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Utedress

-Regntøy (eller utedress som er virkelig vanntett)

-Tøfler/innesko (til en som ikke går er sånne myke skinntøfler gjerne å -foretrekke)

-Ull/fleecedress til å ha under dress på kalde dager og til evt utesoving

-God lue, gode votter og helst et ekstra skift av begge deler (særlig luer bør man ha ekstra av siden bhg helst ikke har dette i lånetøyet pga lusefare)

-Skiftetøy generelt (i hvert fall to fulle skift liggende der)

-Noe varmt og vanntett til å ha på beina ute, f.eks vintersko eller Stonz (personlig er jeg ingen tilhenger av støvler til så små)

Eventuelt:

-Sovevogn (om man ikke sover inne i den bhg eller dere triller til og fra eller bhg selv stiller med vogn)

-Matboks (om de ikke får alle måltider der)

-Drikkeflaske (om bhg ønsker det)

-Kuldekrem (om det er noe dere bruker)

Skrevet

det de trenger er:

til innebruk

- 2bodyer

-2strøpmebukser

-1par sokker

-1genser

-1bukse

til utebruk

-2luer

-hals (el lue m hals)

-2 par votter

-regnetøy

-gummistøvler el cherrox

-utedress (de som du kan ta ut for på er praktiske,og det er praktisk at den er vantett)

-fleece el ull dress el bukse/genser (gjerne 2sett)

-1par ullsokker

til soving

-vogn

-regntrekk

-myggnetting

-koseting (om barnet bruker det )

-teppe

-sovepose

tøffler har ikke så små barn behov for å bruke,pga fotens anatomi og utvikling skal små barn helst gå barbeuint så mye som mulig,ha heller 1par tynne ullsokker m antiskli til innebruk i stede for tøffler

Skrevet

husk å NAVN absolutt alt,fra sokker,smokker,tepper til vogn og yttertøy

har du ikke navnelapper,kjøp en tynn merketusj

Skrevet

Gummistøvler/cherox til en unge som ikke kan gå - men krype? Hørtes rart ut i mine ører.

Takk for gode lister! Ve dere om barnehagen gir ut noe lignende før start?

Skrevet

uansett om barnet ikke kan gå har de utetid i barnehagen,og da er allebarn ute kan ikke barnet gå så sitter/ligger el krabber det rundt og når det er vått og kaldt ute må det ha noe på bena...men du kan jo ha goretex sko i stede...vet ikke om de sender med detaljert utstyrsliste,men du får ett infoskriv ,hvor det står litt om oppstart,dagsrytme,måltider,ol..

Gjest happy mom:)
Skrevet

Dette har mine barn i barnehagen :

Yttertøy:

regntøy + regnhatt

utedress

fleccedress

fleccegenser

vanlig lue

støvler

vintersko

I ekstraskuffen:

undertøy

sokker

strømpebukse (har ikke enda tatt med ull, men om vinteren er undertøyet for det meste i ull)

joggebukse + genser

en ekstra bukse

t-skjorte

Ellers har de

tøfler

minsten har også kosedyret med seg som hun må ha når hun skal sove og en liten boks i hylla med smokk og hårklemmer

og minsten har sovevogn

MERKER alle klærne og mister sjelden noe:)

Skrevet

Kjekt med flere sett skift i kurven siden de gjerne blir våte flere ganger samme sag i perioder ;))

Samme med lue og votter. Mulig det helst gjelder litt eldre barn siden de minste bare er ute en gang for dag i slikt vær; etter min erfaring. Men alt kan jo skje likevell.....

Tøffler anbefaler ikke barnehagen vår generelt.

Hva du vil ha på bena er opp til dere. Skovitere har hvertfall ikke noe negativt å si om gode sko på bena før de kan å gå. (Det ikkebærer altså ikke støvler eller cheerox) Derimot har de heller sagt at det kan være ok å venne dem til det.....

Skrevet

Disse "ute-tøflene" er jo ikke stivere enn sokker, så hvordan skal de havne under samme kategori som vanlige tøfler?

Mitt spørsmål er hva jeg skal ha på beina til en liten gutt som ikke kan gå? Cherox eller støvler er veldig stive for de minste som ikke går enda.

Skrevet

Type gore-tex-sko er ålreit om ungen reiser seg og går langsmed mye, ellers er Stonz e.l. fint om det går mest i krabbing.

Skrevet

Jeg hadde Stonz til Junior før han kunne gå. Så ikke linken din, men er sikkert omtrent det samme som du har kjøpt. Fotposer, rett og slett.

http://www.stonz.no/

Mye bedre enn sko for de som krabber og gode, varme og vanntette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...