Gå til innhold

Søke om dagpenger mens jeg er i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha jenta mi hjemme, men har mulighet til dagmamma. Har akkurat sagt opp jobben, skulle egentlig fortsette, men av private årsaker ble det ikke sånn. Søker jobber aktivt, men kan jeg søke nå om dagpenger så jeg får når jeg er ferdig i permisjon? Siden jeg sier opp selv blir det vel en karantene på 8 uker. Og får man kontantstøtte i tillegg til dagpenger? Som sagt så søker jeg jobber og er det jeg håper mest på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, såfremst du er reell arbeidssøker og har barnepass tilgjengelig så kan du søke dagpenger.. Sjekk www.nav.no og se om du oppfyller kravene for dagpenger og søk i vei.,..

Skrevet

Jeg oppfyller kravene. Men bare lurte på om man må vente til man er ferdig i permisjonen med å søke :)

Skrevet

Du kan søke fra den datoen du er ferdig i permisjon, men om det er lenge til blir den ikke behandlet enda, da situasjonen din kan endre seg.

På kontoret jeg jobber er det bare 1-2 uker sakssbehandlingstid på dagpenger, og du vil jo uansett ikke få før etter 8 uker + 3 dager.

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben og permisjonen er ferdig i februar. Det er jo mulighet for at jeg får meg jobb, men kan sende søknad og si fra fram til permisjonen er ferdig om jeg har fått jobb eller ikke? noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...