Gå til innhold

dagpenger, oppsagt pga nedbemanning hjeeelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt 100% jobb noen år, men er nå oppsagt. jeg har en ekstrajobb typ ekstravakter mest i helger og etter behov. men jeg kom til å tenke på at jeg har rett på dagpenger og da får jeg penger fra nav.

men hvem vet disse tingene:

hvor mye får jeg i dagpenger? typ % av lønna.

dersom jeg jobber i helger og av og til, mister jeg retten på dagpenger?

hva må en stille opp på for å ha rett på dagpenger? møter, osv

tuuuusen takk for svar!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få 63% av det du hadde i lønn.

Siden du hadde en 100% stilling kan du jobbe opp til 50% uten å miste alle dagpengene. Du blir kun trekt for de timene du jobber. De må du føre opp når du sender inn meldeskjemaet.

Du må på dagpengemøte, møte med saksbehandler, stille på inntervjuer de ringer deg om, søke jobber, noen må gå på jobbsøkerkurs osv.

Det kommer an på hvor lang tid du bruker på å få deg ny jobb.

Skrevet

takk.

men er et nesten da like lurt å ikke jobbe noenting?? for ikke bli trekt i noe,,,

Skrevet

Om du tjener like mye pr.time som tidligere eller mer vil det uansett lønne seg.

Og så ser det bedre ut at du jobber det du kan enn å heller bare være arbeidsledig.

Skrevet

Si at du jobber 50%.. Da mister du 31% i dagpenger, men får jo 50% i lønn og sitter dermed igjen med 81% lønn (dette forutsetter at du tjener det samme i deltidsjobben som den gamle) og det er 20% mer enn med bare dagpenger,.. Selvsagt lønner det seg å jobbe, det er også lettere å få ny jobb mens man er i jobb., At du er i jobb viser initiativ og arbeidsvilje og teller positivt overfor ny arbeidsgiver.. Å sitte på rumpen og motta penger gjør ikke det..

Skrevet

Nei, du får ikke 63% av det du hadde i lønn.

Men 63% av inntekten du hadde i 2009. Evt snitt av 2007, 2008 og 2009 dersom du kommer bedre ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...