Gå til innhold

Noen som er sammen med en mann som er i turnustjeneste? ( medisin )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er arbeidsdagene hans?

Er det bare jobb jobb, og lite tid til samvær?

Og fikk han turnustjeneste i samme kommune?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er ass.lege, men jeg vet jo litt om hvordan turnuslegene har det. :) Sikkert noen andre som kan svare mer utfyllende enn meg, også.

For det første kommer det jo veldig an på hvor han får turnusplass. Sted i landet, lite eller stort sykehus... Her (lite sykehus) har vel turnuslegene femdelt vakt, så det blir jo en hel del vaktjobbing. De har fri etter nattevakt, og ofte får de sovet såpass at de fungerer greit dagen etterpå. Det ser da også absolutt ut til at de klarer å ha et sosialt liv i tillegg til jobben! :) Men klart - dette varierer jo VELDIG fra sykehus til sykehus. Noen steder er turnuslegene rene slaver i mottaket, mens andre steder (som her) gjør de faktisk mye av behandlingen. Sånn sett kan et lite sykehus være vel så greit å starte opp på som et stort sykehus, man får mye mer ansvar på et lite sykehus.

Det er veldig vanlig å få distrikt i en helt annen kommune enn der man har sykehusåret, men det kommer jo selvsagt an på hvor heldig man er med nummeret.... De fleste her flytter i alle fall på seg når de skal i distrikt, ofte ganske langt, også. Tror det er like greit å innstille seg på at det kan bli to flyttinger på 1,5 år for mange.

Skrevet

Mannen min er ass.lege, men jeg vet jo litt om hvordan turnuslegene har det. :) Sikkert noen andre som kan svare mer utfyllende enn meg, også.

For det første kommer det jo veldig an på hvor han får turnusplass. Sted i landet, lite eller stort sykehus... Her (lite sykehus) har vel turnuslegene femdelt vakt, så det blir jo en hel del vaktjobbing. De har fri etter nattevakt, og ofte får de sovet såpass på vakta at de fungerer greit dagen etterpå. Det ser da også absolutt ut til at de klarer å ha et sosialt liv i tillegg til jobben! :) Men klart - dette varierer jo VELDIG fra sykehus til sykehus. Noen steder er turnuslegene rene slaver i mottaket, mens andre steder (som her) gjør de faktisk mye av behandlingen. Sånn sett kan et lite sykehus være vel så greit å starte opp på som et stort sykehus, man får mye mer ansvar på et lite sykehus.

Det er veldig vanlig å få distrikt i en helt annen kommune enn der man har sykehusåret, men det kommer jo selvsagt an på hvor heldig man er med nummeret.... De fleste her flytter i alle fall på seg når de skal i distrikt, ofte ganske langt, også. Tror det er like greit å innstille seg på at det kan bli to flyttinger på 1,5 år for mange.

Skrevet

Hmmm, ser ut til at det er noe rart her, innlegget mitt forsvinner bare... Prøver igjen.

For det første kommer det jo veldig an på hvor han får turnusplass. Sted i landet, lite eller stort sykehus... Her (lite sykehus) har vel turnuslegene femdelt vakt, så det blir jo en hel del vaktjobbing. De har fri etter nattevakt, og ofte får de sovet såpass på vakta at de fungerer greit dagen etterpå. Det ser da også absolutt ut til at de klarer å ha et sosialt liv i tillegg til jobben! :) Men klart - dette varierer jo VELDIG fra sykehus til sykehus. Noen steder er turnuslegene rene slaver i mottaket, mens andre steder (som her) gjør de faktisk mye av behandlingen. Sånn sett kan et lite sykehus være vel så greit å starte opp på som et stort sykehus, man får mye mer ansvar på et lite sykehus.

Skrevet

Hehe, tusen takk for svar.

Innlegget ditt kom hele tre ganger ;)

Jeg bare håper han kommer innenfor fylket hvertfall. Så han slipper flytte så langt vekk. Vi bor i Bergen, så det er vel mange om få plasser vil jeg tro. Men jeg kan selvsagt ta helg feil.

Han sier vel egentlig selv at det blir veldig mye jobbing når turnustjenesten begynner. Så jeg får vel bare forberede meg.

Er lange dager på sykehuset nå også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...