Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Savner stil i landet her! Synes norske folk er så dårlig med å kle seg i stil, enten det er til bryllup eller store anledninger. Dress og lignende. Kvinnene synes det er nok å ta på seg en kjole, uten å tenke over om strømpebuksen og skoene matcher. Ikke stygt ment men jeg bor i et annet land og merker selv hvor dårlig stilen min var innen jeg flyttet dit. Nå synes jeg det er kjedelig å gå i bryllup i norge feks, får jo høre jeg er wayyyy overpynta, selv om jeg kaller det bare å være classy!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Kommer litt an på hva slags folk du omgås med her i landet da... Og de folka du er med hørtes fyselige ut! Få deg nye venner som kan å kle seg!
LinnisR83 Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Syntes damer generelt er flinke til å kle seg i dette landet. Vi har alle slags stiler og er flinke til å kle oss til anledninger. Jeg har iallefall ingen venninner som ikke kan kle seg riktig.......
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Mine venninner er flinke! absolutt, men det er nok pga vi jobber innom den bransjen og ble kjent med mange gjennom det.. Ellers gjennomsnittlige nordmenn kan ikke kle seg, enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Uenig i dette jeg - føler at norske kvinner er flinke til å kle seg, men denne debatten handler mer om hva man anser som fint. Jeg liker den "norske" enkle, rene stilen, og synes ikke nødvendigvis mer (over)pyntet er stil. Jeg liker selv klassiske klær, med "rene snitt" som er enkle. Ofte synes jeg damer som er for overstaset ikke ser så veldig bra ut. Men ening i at det er fint hvis kjole/sko osv står i stil, og det er de fleste jeg kjenner veldig flinke til, altså.
Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Noe som er lite stilfullt er å kle seg "classy" i øs pøs og stå med støvletter og paraply på lekeplassen. Småsringe på stiletter og matchende hatt for å rekke å hente i bhg. To handleposer i hver hånd og regnet silende nedover ryggen fordi alversjakker kan man i allefall ikke gå i, det er ikke fiiint nok, og dat var vanskelig å holde paraply og poser på en gang..... Norske kvinner har funnet ut at man kan se bra ut, samtidig som det er en praktisk bekledning. Selvsagt er det noen som virkelig ikke vet i det heletatt hva som kler dere figur og hvilke farger en bør unngå, men de finner du hvor som helst, i alle land. (Og, du, neste gang du skal i bryllup bør du se etter hvilken kleskode de går for, slik at du verken pynter deg for lite og heller ikke for mye.)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Hva vil det si å jobbe innom den bransjen? Er det bare dårlig norsk for å si vi jobber innen "kle seg stilfullt bransjen?" Mange yrker hvor man må kle seg stilfullt på jobb, men som poengtert her - er veldig stor uenighet i hva som er "stilfullt".
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Ja, da er det vel bare å hive på seg det svarte skjørtet, den olivengrønne toppen, de svarte pumpsene og flisjakka.
Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 ...når en skal på lekeplassen...? Eller i bryllup?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 i bryllup.. er jo sånn norske kvinner kler seg:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 I din omgangskrets kanskje, men jeg har til gode å se noen i fleecegenser i bryllup...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Da lurer jeg på hvordan dere pytner dere til bryllup osv:-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 De bryllupene har ikke jeg vært i... Jeg synes stort sett norske kvinner er gode til å kle seg pent men praktisk. Nei, vi tripper kanskje ikke rundt i skjørt og høyhæla sko til hverdags, men det har også noe med klima og vær å gjøre. Jeg hadde en slektning som bodde noen år i Frankrike. Hun akket og okket seg over hvor lite feminine norske damer var i jeans og allværsjakke, og mente at vi burde ha lært å kle oss på ungdomsskolen. Så flyttet hun hjem igjen, og oppdaget at stilett, drakter og en snerten veske var rimelig upraktisk i vannrett sludd på vei hjem fra barnehagen. Så det varte ikke lenge før hun møtte seg selv i døra. Når det er sagt, så har hun et poeng også. Noen av oss er vel litt vel trauste i tøyet og ser alltid ut som vi kommer rett fra skogtur til foreldremøtet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 Du har rett, i Norge kan du ikke kle deg skikkelig for å gå i byen uten å vekke oppmerksomhet. Jeg liker å kle meg pent og tenker over hva jeg tar på meg før jeg går ut blant folk. Det er visst provoserende for enkelte. Jeg blir provosert over at folk ser så shabby ut!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Hvor mange bryllup har du vert i, egentlig...? Jeg har vert til stede i sikkert over 100 norske bryllup og har hatt god mulighet til å studere antrekket til gjestene. Det du forteller stemmer ikke med mitt inntrykk. Som regel er det lange, flotte kjoler, eller kortere hvis det er mer uformelt. Og et antrekk som har en rød tråd, ja, det seg være sjal og strømper. Jeg begynner vel egentlig mer å lure på i hvilke "kretser" du mingler i?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg lurer på om det eksisterer noen regionale forskjeller innad i Norge i denne debatten kanskje? Aldri har jeg sett fleece i bryllup, og aldri har jeg blitt sett rart på for å gå pent kledd på byen, eller sett rart på andre for den saks skyld (Bor i Oslo) men selvflgelig, jeg hadde ikke dressa meg opp i gallaantrekk for å gå på Star gate f. eks. Det ville bare sett fjollete ut, og jeg antar at man kunne risikere å bli sett rart på da:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har vært i et meget internasjonalt bryllup her i Norge, og fikk i hvertfall ikke annet enn kompliment for påkledningen min.... Merket det også gjennom oppmerksomheten jeg fikk fra menn i bryllupet(som da var menn fra alle verdenshjørner). Og jeg anser meg selv ikke som særlig opptatt av mote, stil og klasse. Jeg vet bare at en ikke trenger se ut som et juletre for å ha klasse.....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg befinner meg nok ett sted i mellom synspunkter her.. Jeg syns norske damer generelt kler seg pent og moteriktig, men at de ofte ikke er flinke med farger og form. Man velger en form som ikke passer sin kroppsform, farger som blir feil osv. Da ser man yngre/eldre ut, tykkere/tynnere ut osv. Damer trenger litt hjelp med snitt og lengde, og hvilke farger som kler en og hva en burde bruke osv. De har fint tøy, men er kanskje ikke så fine i tøyet
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #20 Skrevet 9. oktober 2010 Kan vi ikke rydde opp i all dritten før vi begynner å tenke på hvordan vi tar oss ut? Jeg skjønner ikke hvordan man kan gå rundt og være opptatt av stil og trend når det er så mange som lever i direkte uholdbare tilstander omtrent over hele verden. Jeg gidder i hvertfall ikke sette meg ned påpynta og velduftende midt i en klynge av ulykkelige. Sultne, innhulte babyer, den lille tulla som er sexleketøyet til far, unge mennesker som ikke ser noen annen vei enn selvmord, en gammel krok som aldri får besøk... Hvis vi kunne se alt og ikke lenger glemme hva andre enn oss selv gjennomgår, da ville ikke klærne og sminken betydd mye, ville den vel...? Ikke bekymre deg om stilen, den kommer når det er tid for det.. akkurat nå er det tid for noe annet, enten vi vil det eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #21 Skrevet 9. oktober 2010 Ja, ikke aksepter noe annet enn det du syns er best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå