Gå til innhold

Pris IVF-behandling


tingeling71

Anbefalte innlegg

Gynekologen min mente at det er ikke grunn til å prøve så mange ganger til med inseminasjoner. Jeg har hatt 2 forsøk. Har vel noe med min alder å gjøre. Han mente derfor at det kunne være grunn til å vurdere IVF.

 

Dere som har prøvd dere på IVF.... hvordan ser budsjettet for slik behandling ut?

Et IVF forsøk på CFC koster 17.500 Dkr. Man kan kjøpe en "pakke" på 3 behandlinger for 36.500 Dkr. Kan man bestemme seg 3. gang for at man vil betale for en pakke? Eller må man velge fra starten av?

 

I tillegg til kostnaden hos CFC kommer kostnaden på medisiner regner jeg med? Hvor mye er det sånn ca? Og blir man fullstendig "hormon bombe" av det... masse grining og overfølsomhet og sinne og svettetokter?

 

Og hvor lenge må man regne med å være i København om gangen? Har man bedre kontroll på når ting skjer slik at man kan muligens få fatt i rimeligere flybilletter enn ved insem når man må dra når man har målt EL?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Du må bestemme om du vil ha trepakning FØR første innsett.

Medisiner kommer utenom, det er jo veldig individuelt hvor mye stimulering man trenger, men jeg brukte ca 10.000. Jeg ble ingen hormonbombe, hadde ingen bivirkninger.

Men jeg hadde kort regime, gikk altså ikke på spray (nedregulering). Etter hva jeg forstår er det denne sprayen som setter en i kunstig overgnagsalder, som gir flest bivirkninger.

 

Jeg dro kun til Køben for uttak og innsett, var der 3 døgn, fra tirsdag kveld til fredag. (Tenk det er to år siden alt....)

Du kan ikke regne med å vite når du må dra så veldig lenge før, for det kommer ann på eggmodningen. Men du vil nok få en pekepinn og sannsynligvis vet du avreisedato 3-5 dager før.

 

Ønsker deg masse lykke til !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye det koster kommer helt an på hvor mye medisiner du trenger, hva slags regime du skal ha og om du velger/trenger tilleggstjenester slik som laser assited hatching (AH), frys, osv.

Mitt første IVF var lavstimulert, og da kom det på ca. 20.000 totalt inkl. ul i Norge, medisiner, IVF, AH, akupunktur, fly, hotell. Ingen bivirkninger ved lavstimulert.

Nå har jeg vært på nedregulering med spray i 2 uker pga. en grenstridig cyste, og fryktet også hetetokter og humørsvingninger, men har ikke merket noe bortsett fra noen skikkelige verkebyller av noen kviser i ansiktet :-( Prisen denne gangen blir nok en helt annen, men alle medisiner på resept over kr. 15.000 (ved IVF) får du refundert av Helfo så det hjelper jo på. Har tenkt å gå for 3-pack hos CFC.

Lykke til! :-)

PS: det er en egen CFC IVF tråd under 'Assistert befruktning' på BiM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke refundert noe som singel.

Eller har det skjedd endringer jeg ikke har fått med meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det står "paret" i skjemaet..... urettferdig!!! Men, jeg tar det med til legen og spør om hun kan fylle ut lell - må i det minste prøve :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så då må jeg regne med følgende regnestykke;

17.500,- til CFC (evt. 12.100,- pr. gang ved 3 pakk)

mellom 10.000,- og 15.000,- for medisiner?

700,- for en ultralyd her hjemme

+ fly, hotell og opphold

 

Det blir jo langt mer er 20.000,-? Det blir jo i beste fall ca. 30.000,- pr gang det.

 

Oj, oj, oj.... masse peng! Men det går vel på et vis det også.

(Faen ta vanskelige, umulige mannfolk jeg har møtt opp gjennom sier bare jeg...grem) :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavstimulert IVF koster DKK 9000, og så er det mindre kostbare medisiner brukte ca. 5000 på det. Jeg var fornøyd med lavstimulert fikk fire egg befruktet. men dette er jo veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er umulig å si hvor mye det vil koste av medisiner. Det er individuelt. Jeg måtte gå på høydose pga høy FSH verdier. For meg kostet medisiner, gynokolog, 1 IVF, hotell, fly, mat rundt 60 000 kroner. DYRT ja, men så fikk jeg da snuppa mi på første forsøk :-)

 

Eneste bivirkningen jeg fikk var 3 dagers kraftig pms i form av kort lunte. Gikk heldigvis bra ;-)

 

Vi single får ikke refundert utgiftene til medisiner. Lesbiske får det hvis de bruker åpen donor.

 

Tips: ha ekstra penger til uforutsette utgifter selv om du har fått liste over medisinene du skal ta og har beregnet ca pris total. Jeg måtte etter å ha vært hos gynokologen ta to ekstra dager med sprøyter/spray, så måtte jeg ta ny UL og da fikk jeg beskjed om enda en ekstra dag med sprøyter/spray - det ble uttak dagen etter der igjen. Det er vanskelig å vite hvordan folikkene reagerer på medisinene første gang man tar det. Jeg var så glad for at jeg hadde lagt ekstra penger til side i tilfelle det dukket opp ekstra utgifter. . .

 

Jeg spurte cfc om lavstimuli var noe for meg og fikk til svar at de anbefalte ikke det pga høy FSH. Så det ble maksdoser på meg, det er grunnen til at det ble så dyrt.

 

Snakk med legen og hør hva de mener du må ta av medisiner, få skjemaet tilsendt - så beregn sånn ca pris ut i fra felleskatalogen. Da får du et ca holdepunkt å forholde deg til.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg skal følge det rådet ditt om å snakke med CFC og beregne ca pris ut fra det.

Foreløpig satser jeg på at det er gullegget som løsner i løpet av de nærmeste dagene og at inseminasjonen til uken funker så det suser :)

Men takk for hjelp hvertfall så langt og takk for lykkeønskninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... skjer så mye rart på forumet. Skrev innlegg her for noen dager siden, det ble registrert men er nå borte!!! Vel:

 

I tillegg til medisiner kan du regne med følgende priser på CFC:

 

* donorsæd 900 d.kr

* evt nedfrysning 2.500 d.kr

* evt bruk av assisted hatching 2.500 d.kr

* Utrogestan- progesteronpiller 1.000 d.kr (må betales kontant på klinikken)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...