Gå til innhold

Fedrekvote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig nå jenter, hvor mange av oss hadde latt pappan få 12 uker av permisjonen hvis det ikke var avsatt til pappan? Er ikke ute etter det politisk riktige svaret, men hva du hadde gjort dersom det var fritt frem for å fordele permisjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde jeg tatt alle far sine uker, siden han er lærer og har 2 mdr sommerferie + mye annen fri og ferier i tillegg midt i permisjonstiden vår. Så han får 12 uker og vel så det det første året uansett. Syns det er litt tidlig for meg å ut i jobb etter bare 36 uker med tanke på amming osv. Er nok mange forskjellige svar på dette, alt utifra familie og jobbsituasjon. Syns virkelig man kunne ha bestemt fordelingen selv, slik at man kan legge opp det som passer den enkelte familien. Nå vil mange barn "miste" mange uker hjemme istedenfor at far tar dem, for det er nok mange fedre som ikke tar 12 uker uansett om de kan eller ikke.

Hadde min mann hatt en annen jobb sier han selv at han ikke ville hatt 12 uker alene, men at mellom 6-8 uker er passe. Så da hadde han fått det.

Skrevet

Mannen min jobber i Nordsjøen, det betyr at han vil få foreldrepenger + lønn de ukene han tar pappaperm. Det betyr at jeg trygt kan være hjemme i ulønnet perm, når han har perm. Toppers :))

(spesielt siden han har mye bedre lønn enn meg i utgangspunktet)

Skrevet

Her hadde pappan fått mer enn 12 uker. Vi har delt omtrent 60-40 på permen nå.

Skrevet

Siden mannen min er far til begge ungene og han ikke er en tøffel er det ikke snakk om å:" latt pappaen få" siden det er noe begge bestemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...