Mammat3små Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Altså ikke helt alene da, men uten f.eks partner, venn eller familiemedlem med dere? Hvordan syntes dere det var uten å ha noen kjente å støtte seg til? å hvis noen av dere valgte selv å være alene, angret dere på valget i ettertid?
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Hei! Jeg har gjort begge deler. Fødsel nr to gikk så fort at pappa`n ikke rakk det. Men det blir vel kanskje litt anneledes.... Men jeg va da valdig glad for å være alene med jordmor, siden alt var så intenst og jeg ble sint, kjeftet og smelte på alt som beveget seg. Tror pappa`n måtte ha fordøyd en del i etterkant om han var med. Han kom 45 min for sent.....
Voyeur Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Hei! Har ikke født alene, men vet at det finnes utdannete doulaer, altså fødselshjelpere, som gjerne blir med på fødsel hvis man trenger det. De er utdannet, og har et visst antall fødsler bak seg før de kan praktisere som ordentlige doulaer. Man treffer de før fødsel og blir kjent med de, hvis kjemien ikke er der, så trenger du ikke å ha henne med;) Nå vet jeg ikke hvor du er i fra, men verdt å sjekke det ut ihvertfall hvis du ikke ønsker å føde uten "selskap". Jordmødrene går jo mye ut og inn av rommene i begynnelsen, og hvis fødselen drøyer, så kan man jo bli liggende mye alene... Jeg hadde mamma med på min første fødsel, det gikk helt fint, tror ikke jeg hadde hatt like bra opplevelse hvis jeg hadde vært alene. Fint med noen andre enn jordmor som roer en ned og snakker til deg under den verste fasen.
Voyeur Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Hei! Har ikke født alene, men vet at det finnes utdannete doulaer, altså fødselshjelpere, som gjerne blir med på fødsel hvis man trenger det. De er utdannet, og har et visst antall fødsler bak seg før de kan praktisere som ordentlige doulaer. Man treffer de før fødsel og blir kjent med de, hvis kjemien ikke er der, så trenger du ikke å ha henne med;) Nå vet jeg ikke hvor du er i fra, men verdt å sjekke det ut ihvertfall hvis du ikke ønsker å føde uten "selskap". Jordmødrene går jo mye ut og inn av rommene i begynnelsen, og hvis fødselen drøyer, så kan man jo bli liggende mye alene... Jeg hadde mamma med på min første fødsel, det gikk helt fint, tror ikke jeg hadde hatt like bra opplevelse hvis jeg hadde vært alene. Fint med noen andre enn jordmor som roer en ned og snakker til deg under den verste fasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå