Gå til innhold

Dere som bruker mooncup/mensbeger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vasker dere den?

Jeg skylder den veldig godt i varmt vann mellom hver gang jeg har tømt den og med litt håndsåpe når perioden er over. Er dette bra nok?

Lekker det aldri noe for dere?

Syns av og til at det lekker litt,har jeg satt den inn feil da?

Og jeg kan kjenne den litt av og til, skjønner ikke de som helt glemmer den vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desinfiserer den med "dildo-rens" etter hver periode, ellers vasker jeg den i varmt vann.

Skrevet

ok. Er det noe annet jeg kan bruke som funker like bra,og som ikke er så flaut å gå å kjøpe.?

Hva gjør dere andre?

Skrevet

dildorens er da ikke flaut? det er jo bare sprit...

Skrevet

Ikke noe flaut med å kjøpe "dildo-rens", om du tenker på det å skulle gå inn i butikken, så har oss i mellom nettbutikk hvor du kan kjøpe det, da kommer det i anonym pakke i posten :)

Kan også kjøpe desinfiserings (slik det skrives?) såpe på apoteket.

Skrevet

Forstår heller ikke hva som er falut med dildorens....men for all del....

Du kan gå på apoteket og be om sprit som desinfiserer, forklar hva du skal bruke det til.

Skrevet

Er dyrere å kjøpe på apoteket.....

Skrevet

Jeg vasker den med varmt vann og såpe, og så med litt håndsprit (kjøpt i dagligvarebutikk).

Jo, det lekker litt for meg noen ganger, derfor bruker jeg alltid et truseinnlegg samtidig. Noen ganger kjenner jeg, når jeg tar den ut, at det er fordi den ikke sitter helt riktig, andre ganger vet jeg ikke hvorfor. Men så lenge det dreier seg om dråper så bryr jeg meg ikke om det.

Jeg kjenner ikke at den sitter inne. Er du sikker på at du setter den inn riktig? Prøv å vinkle den litt framover, og klipp evt enda mer av stilken. Jeg har bare 2-3 mm stilk på min Det er også mye lettere å sette den inn om du bretter på en annen måte enn c-brett.

Jeg bruker brettemetode nr 2 i denne linken her ( push down) og det funker mye bedre for meg.

http://community.livejournal.com/menstrual_cups/453392.html

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar og link :-)

Skrevet

Jeg har et syltetøyglass som jeg putter koppen i, og heller over kokende vann. Bruker dette glasset kun til det.

Skrevet

Dere som har litt problemer med lekkasje, hvilket merke bruker dere?

Skrevet

mooncup er en av koppene med aller lavest kapasitet. På denne linken er det en oversikt over ulike merker med kapasitet osv.

http://community.livejournal.com/menstrual_cups/1285963.html#cutid1

Hvis man har lette blødninger funker det jo fint.

Lekker den når den er full eller før den er full? Det kan være mange grunner til lekkasje, jeg anbefaler dere å ta en titt på

menstrualcups.org

Der står så å si alt man lurer på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...