Renate :-) Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Føler det blir så masse kjøttdeig... (bruker vel og merke mager svinekjøttdeig men...) Det er jo i så mye, karbonader, kjøttkaker og kjøttboller (hjemmelaget). Lasagne, pizza, gryterett, pasta,.. ja huff blir mye... Men syns alle snakker om at dem er så flink å være sunn å spise rene produkter, hva spiser dere, jeg har ikke råd til biff til trehundre kroner kilo hver dag... eller annen hver dag for den skyld...
camilla^ Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Vi bruker kjøttdeig (den butikken kverner selv. Uten vann, salt og annet de putter i) Har noen kjøttdeig elskende barn så det blir mye kjøttdeig, og den kjøttdeigen er billigere for kiloen enn andre merker. Tror bare det er FirstPrise som er billigere for kiloen der jeg handler, også er den på tilbud støtt og stadig. Men bruker kyllingfilet, til wok, lasagn, gryter, hel stekt, pizza, innbakt i ovnen osv. Strimlet svinekjøtt (kiwi har billige pakker til 27kr stk) brukes til wok, gryter, lapskaus, pizza, osv. Koteletter blir stekt som de er, eller kuttet opp til strimler og brukes som strimlet svinekjøtt. Kjøper storfekjøtt når det er på tilbud og har i fryseren. Mange ganger er det like billig som svinekjøtt. Også blir det enda billigere om man kommer over nedsatte varer pga data, da pleier jeg å fylle fryseren. Må si jeg syns jeg kjøper billigere rene kjøttprodukter på meny enn andre billig butikker, der er det oftere tilbud på slikt. Biff har vi bare når meg og min mann er hjemme alene, ingen av ungene er noe glad i det.
hit og dit Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Flink og flink. Jeg vet ikke om vi er så flinkt til å spise sunne middager, men vi liker ikke kjøttdeig så det har vi sjelden. Vi lager kjøttboller, karbonader, tomatkjøttsaus og kjøttkaker av og til. Vi har ofte fisk til middag, laksefilèt, stekt lyr, kokt torsk, saltet fisk, tørrfisk, stekt sei. Mannen fisker mye, så da blir det en del middager. Av kjøttmiddager så blir det koteletter (kjøper når det er på salg og fryser ned, både lam og svin), suppakjøtt, lapskaus, grønnsakssuppe, stekt ris/nudler med grønnsaker og kylling eller svin, så lager vi ungarsk pørkølt og en afrikansk gryte med peanøtt og tomatsaus (vi er ikke så veldig eksotiske i matveien, men vi har nå lært oss disse to rettene godt, he he).
ellen-propellen Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Om du handler kjøtt på tilbud så er det ikke så dyrt:-) Vi bruker endel koteletter (ovnstekte nakkekoteletter er bare nydelig),svinesteker,ribbe (kjempegodt med kantarell og soppsaus til),kyllingfile'er osv. Kjøper endel på tilbud og skur i frysen:-D Om du lager gryteretter så kan du stort sett bruke bankekjøtt oppi.Det krever noe lenger koking,men gir mere smak. Alt av koteletter,kyllingfilet,biff ol kan du strimle og ha på pizza. Jeg elsker norsk husmannskost så på denne tiden av året blir det endel lam(lam i kål,lammefrikasse osv),kjøttsuppe og slike ting. Det er mye tilbud på kjøtt til disse rettene:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Vi bruker karbonadedeig av og til vi også- Og ellers kyllingfilet. Av og til lammekjøtt og oksekjøtt. Men vi spiser en del linser og bønner, så er ikke kjøtt til middag hver dag... kanskje annenhver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå