Gå til innhold

dårlig mor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger her i natta, og kjenner tårene presser på. Jeg tror nemlig ikke at jeg er en god mor. Jeg har dunket hodet hans i skap dør 1gang, i dørkarm en annen gang, han har falt ut av sengen vår, han har blitt brent av lys og nå har jeg ikke sett at grøten vi har begynt å gi ham har gitt mage smerter som har holdt ham våken om nettene. Samboeren min sier at alle kan ta feil og at ting like mye er hans feil som min. Dette er jo så klart bare tull, det er jo jeg som er hjemme med barnet og har størst ansvar. Føler meg helt forferdelig her, vil jo ikke gjør gutten min vondt, men så klønete som jeg er og så ukonsentrert, jeg burde egentlig ikke fått tatt ham med hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jamen kjære deg da. Du er da ingen dårlig mor, en dårlig mor ville ikke fått dårlig samvittighet. Og la meg si deg det at du trenger ikke ha dårlig samvittighet pga det du skriver.

Jeg har også dunket hodet til babyen min, ulykker skjer. Du gjør det jo ikke med vilje!

At grøt gir magevondt opplever nok de fleste som begynner med grøt, du kan bytte merke eller prøve igjen om noen dager.

Du er en fantastisk mor, det er jeg helt sikker på :)

Skrevet

Off, stakkars deg! Kjenner meg litt igjen... Vi hadde også slike uhell, ramla ut av sofaen en gang, av senga våres en annen, dunka hodet i dusjen, og jeg følte meg omtrent som deg! Ikke amma jeg særlig lenge heller, følte meg ikke knytta til henne de første månedene av hennes liv. Jeg følte meg rett og slett som en drittmor. Men jeg vet nå at jeg er en god mor for dattera mi, hun er 3 år og det skjønneste jeg vet om! Du må ikke tenke slik du gjør... Du er en fantastisk mor, og gjør så godt du kan (noe jeg tror de fleste foreldre gjør), og da er det godt nok! :) Se deg selv i speilet og si "Jeg er en super mamma!!" Hver eneste dag... ;)

Skrevet

Uhell skjer kjære deg :)

Du er ingen dårlig mor,

en dårlig mor slår barnet sitt med vilje og nekter det mat.

så nei, opp med hodet :) er sikker på at du er en god mor, og hvem vet, kanskje bedre en det jeg noengang blir ?

Skrevet

Du er en GOD mor !! Og jeg skal forklare hvorfor;

1. Du elsker barnet ditt!

2. Du ønsker ham det beste!

3. Du får vondt i hjertet når han får vondt!

4. Du ønsker å gjøre ting på "riktig" måte!

:)))

Slapp helt av!! Ting faller på plass etterhvert. ALLE gode mødre går gjennom dette, i større eller mindre grad.

Husker spesielt EN episode fra da min datter var baby.

Hun hadde et rusk el.l. på nesen, jeg strakk frem hånden for å ta det bort.

Akkurat da så faller selvsagt hodet hennes fremover. (Jeg har lange, sterke negler!)

Og tommelfingerneglen min skjærer hull i nesevingen hennes...

Det ble jo ikke et kjempesår, men ungen hylte, blodet rant og jeg følte meg helt forferdelig!!

Og slike ting har jeg opplevd maaaaange ganger. Venter barn nr.4 nå, så jeg skal vel klare enda flere "fæle" ting før ungene flytter hjemmefra... hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...