Gå til innhold

Intense eggløsningssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste timene har jeg hatt så SYKT vondt i magen. Har alltid kjent litt når jeg har eggløsning, men egentlig ikke direkte smerter. Tror dette er eggløsningsmerter fordi det er litt av det samme som jeg alltid har, bare x 1000.

Dødsvondt i venstre side av magen (eggstokken) og smerten brer seg liksom utover bekkenet og nedover i underlivet.

Har ligget og skreket i en pute i over en time nå (haha, jeg vet) Var så ille at jeg måtte ta fra mannen min telefonen fordi han ville ringe legevakten.

Har kastet opp mye også, ikke fordi jeg er kvalm men fordi det er så vondt.

Kjennes nesten ut som fødselsriene, bare at det bare er på ene siden.

Har roet seg nå... eller, har fortsatt utrolig vondt, men jeg ligger ikke og skriker lenger.

Spørsmålet er: Er det normalt å ha så vondt under eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!!

Ikke for å skremme, men har hørt noen ha slike smerter hvis de har fått syster på eggstokken.

Feber samtidig vil vel si infeksjon...

Det går an å ringe legevakta og høre hva de har å si.

Skrevet

jeg hadde sånne intense smerter som du nevner når jeg var yngre under eggløsning/mens. da jeg begynte på ppiller ble det bedre.

Jeg har pcos ( cyster på eggstokkene.)

Skrevet

Har ikke feber.

Cyster altså... *google*

HI

Skrevet

Står at cyster ikke gir symptomer og at hvis de gir det så er det

"en dump, uklar smerte eller følelse av oppfylning. Smerter i forbindelse med samleie kan også være et tegn på eggstokkcyster."

Står videre at det ikke er farlig og går over av seg selv?

hi

Skrevet

stemmer på en prikk det! :)

Skrevet

Cyster som sprekker kan føles som det du beskriver.Rett og slett grisevondt som står på i et par timer før det dabber av. Det er ikke dumt å kontakte legevakten, for det kan også være en cyste som har vridd seg.

All mulig sympati fra meg til deg!

Skrevet

Eventuelt kan det være en EXU (graviditet utenfor livmor)??

Dersom forrige eggløsning var for ca 1 mnd siden, så kan det stemme godt med tidspunkt for smertene...

Symptomer på exu; 

* Føler seg ikke gravid

* Smerter (intense etterhvert som tiden går) sentrert til kun en side 

* Sparsom blødning (kan ha vært for 2 uker siden, og at du trodde du hadde mens?)

* Ikke normalt stigende hcg (det har du vel ikke målt dersom du ikke har mistenkt graviditet?)

Symptomer på at exu'en er i ferd med å sprekke;

* INTENSE magesmerter (fortsatt kun snakk om ene siden)

* Hard mage når doktoren klemmer på den

* Høyt blodtrykk

Jeg vet jo ikke om graviditet er en mulighet hos deg, men mine exu'er har opptrått slik som du forklarer. 

Hos meg gikk smertene også i bølgedaler. 

Håper at jeg ikke skremmer deg, men ta  dette alvorlig, og sjekk det heller opp en gang for mye enn en gang for lite! :)

God bedring HI! ;)

-H-

Skrevet

Hei, og takk for svar. Er bedre i dag, men slettes ikke bra. Vondt å bevege seg. Skjerer i magen på en måte.

Har ikke helt oversikten på når jeg har eggløsning for jeg har ikke hatt mensen på over et år.

Har hormonspiral.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...