Gå til innhold

Menn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med ei venninne om barnehagen. Hun ble sjokkert når jeg sa et i avdelingen til barnet vårt var 3 av de 4 ansette menn.

Hvorfor det????

Hun kunne ikke svare meg.

Jeg er veldig glad for at det i vår barnehage er både menn og kvinner. Alle avdelinger har noen av hver. Jeg mener at når et barn tilbringer så mange timer i barnehagen som de fleste barn gjør, har de godt at å ha både kvinnelige og mannlige ansatte rundt seg.

Men når det er sagt, det viktigste for meg, er at barnet mitt trives, de har et godt opplegg og ikke minst, et jeg stoler på de ansatte, jeg føler meg trygg når jeg leverer barnet mitt.

Så hva f*** er det så galt med at det er 75% menn som jobber på avdelingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempebra!!

I barnehagen vår er det 5 menn iallefall, synes det er tipp topp, hvorfor skal barna forholde seg til bare "gamle" tanter?? Nei hallo vi lever i 2010:)

Skrevet

tror det er veldig sunt for barna og arbeidsmiljøet, at det er både kvinnelige og mannlige ansatte i barnehagen.

Skrevet

Kan være hun er bekymret for pedofili? Jeg synes ikke det er noe galt, jobber selv i barnehage med 4 menn(av 20 ansatte) Og de trives veldig godt, og barna synes det er topp å leke med de!

Skrevet

Så bra at det er så mange menn der. Det trengs både for ungene og arbeidsmiljøet. I barnehagen jeg jobber i er det 22 ansatte og INGEN menn. Det er dårlig det. For øyeblikket har vi 2 gutter (ca 18-20 år gamle) på utplassering, og de er jo såå populære blant ungene, og kjempeflinke er de også.

Burde vært et krav med minst et mannfolk på hver avdeling.

Skrevet

Ja til flere menn i barnehage...

Så heldige dere er som har fått kapret så mange menn. Vi har nå en mann av over 30 ansatte. Han er vikar, men jobber heldigvis stort sett hver dag.

Det er nok lettere å få fylt opp med menn når det er en del fra før. Vi har aldri mannlige søkere og det er veldig dumt. Barna har veldig godt av noen mannlige forbilder i barnehagen også. EN sarlig blanding hadde vært tipp topp.

Skrevet

Det er 5 menn i barnehagen til barna mine også, helt fantastisk. De gjør en fantastisk jobb og kommer med andre ideer og innspill enn damene, noe som fører til variert og godt tilbud til barna. Barna har også veldig godt av mannlige forbilder :-)

Skrevet

Det er absolutt ikke galt i det hele tatt, bare litt uvanlig ;) Hører overalt at det er manko på menn, at menn oppfordres til å søke osv.. Jeg ser ihvertfall i vår barnehage at de vikarene som er menn/unge menn (de har ingen mannlige faste ansatte ennå) er usedvanlig populære blandt barna. De har en tendens til å herje fælt med barna noe som er VELDIG stas ;) Ikke uvanlig at de har en hel bataljon av unger hengende rundt seg ;)

Skrevet

hvis hun er bekymret for pedofile så bør hun tenke over at kvinner også kan være pedofile. det er ikke bare menn som kan misbruke barn.

når det er sagt så er jeg enig med de fleste her. i bhg til mine barn er det også 4-5 menn a forskellig sort. noen unge, noen eldre, noeen mer aktive, mens noen er litt roligere. ser at det er veldig fint for miljøet på avdelinga og bhg at det er blandings av forskjellige menn og kvinner. noen voksne som passer for de forskjellige barna. helt supert, siden barna også har froskjellige personligeheter, så kan alle finne noen de føler seg trygge hos/kan leke med osv.

Skrevet

synes det er flott med menn i barnehage,

i vår kommune jobber de for flere menn....

I barnehagen "vår" er det en mann... og 6 avdelinger..Det er jo altfor lite.... Men, får mann opp lønna tror jeg det kommer flere menn.

Jobber selv i bhg...og der er det ingen menn., Tror det er flott for unger og for arb. miljø at det ikke bare er damer der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...