Gå til innhold

har et barn her, å lurer på noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnet har våknet nå i kveld å hadde svettet ut både pysj, å sengetøy. rommet holder vel en 14-15 grader, så det er ikke unormalt varmt. dette er 3 ganga på 1,5uke. barnet har hatt feber frem å tilbake de siste 14 dagene, men etter 3 legeturer pga mistanke om uvi så er crpen fin under 8. barnet har tydelige ubehag almenntilstannden er fin bortsett i fra perioder med ubehag. spiser fint å drikker greit. natriumverdiene var litt under anbefalt, men ingen tiltak ble gjort. Bør jeg be dem sjekke grundigere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UVI slår ikke alltid ut på crp'en. Så misstenker dere det bør dere heller ta en tisseprøve og få den sjekket.

Et lite hint på dette er at tissebleien på dagtid kan lukte en del.

Skrevet

Den lukter men ingen utslag på tisseprøven annet enn 1+ på leukosytter

Skrevet

No huskar eg ikkje heilt tallene (dette var for 2 år sidan), men lille vart sett på antibiotikakur mot uvi sjølv om det ikkje var klart utslag på urinprøven. Den var litt i grenseland synest eg å huske.

Legen gav ho likevel antibiotika pga dårleg allmenntilstand (sutrete, mykje våken om natta) og fordi tissebleiene lukta baconcrisp ;o)

Allmenntilstanden blei bedre og bleiene normale etter ca to dagar med medisin.

Skrevet

om barnet fortsatt er dårlig i morra så får jeg kontakte lege igjen. Barnet er født med en overgangsstenose som har holdt seg stabil. venter på videre utredning mtp nyrefunksjon. har gått på antibiotika siden fødsel å frem til 7mnd da sluttet vi med den for barnet bare sov og sov. derfor heller jeg veldig mot uvi.Men dem sier at det ikke kan være det siden prøvene er greie nok. Sukk hater sånt som dette!

Skrevet

14-15 grader er jo ALT for varmt å sove i.... Huff.. Det skal være kjølig på et soverom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...