Gå til innhold

Svangerskapspenger... (samme som 1.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt fast 70 % stilling i et år nå...men hadde fra oktober -09 til juli -10 vikariat 100 %, har siden juli gått i mine faste 70 % pluss at arbeidsgiver opprettet 30 % til meg ut 2010 pga. de gjerne ønsket at jeg skulle jobbe 100 % og fordi økonomien tilsa at de kunne det :) Så har teknisk sett jobbet 100 % i 3 og et halvt år...

Men fra januar så har ikke arbeidsgiver økonomi til å gi meg et vikariat på de ekstra 30 % så jeg vil da bare ha 70% fast, men likevel mest sansynlig jobbe 100% til jeg går ut i permisjon i mai...

Snakket med svigerinnen min i går og hun mente at jeg ville få svangerskapspenger ut i fra hvor mye jeg har tjent det siste året. Altså siden jeg har jobbet 100 % siste året så får jeg enten 80 eller 100 % ut av de 100 % og ikke ut i fra de 70 % jeg har fast stilling når jeg er i permisjon...

Huff...vanskelig å forklare her, men noen som skjønte ka eg mente og har peiling på dette? :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnlaget ditt for foreldrepenger blir basert på det du har tjent og ikke stillingsprosenten din. Har du variabel inntekt vil nav regne et gjennomsnitt over siste 3/6/9 mnd... Med andre ord - om du forsetter å jobbe slik at det tilsvarer 100% så er det det som blir grunnlaget ditt uavhengig av hvilken stillingsprosent du er fast ansatt i...

Skrevet

Okei, tusen tusen takk for svar :) Da hadde svigerinnen min rett da :)

Har vert litt bekymret for dette da eg bare har 70 % stilling og blir alene med barnet, så er det jo kalrt at økonomien står sterkt i tankene mine for tiden :) Men da kan eg nå slappe litt mer av akkurat på det punktet hvertfall :)

Skrevet

Okei, tusen tusen takk for svar :) Da hadde svigerinnen min rett da :)

Har vert litt bekymret for dette da eg bare har 70 % stilling og blir alene med barnet, så er det jo kalrt at økonomien står sterkt i tankene mine for tiden :) Men da kan eg nå slappe litt mer av akkurat på det punktet hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...