Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg ventet fire timer på å få komme inn til et samtalerom for noe som faktisk haster (sosialhjelp). Jeg er alenemor så eneste muligheten var å ta min 5 mnd gamle baby med. Han var tålmodig en stund, men det sier seg selv.. 4 timer på et venterom med masse folk og bare sitte der.. FOR INGENTING!!!! Jeg kastet bort en HEL DAG nesten, en dag jeg kunne brukt til lek med min sønn.. Jajajaja, vet dere som klarer absolutt alt selv kommer til å kommentere at jeg er en dårlig mor som trenger hjelp i ny og ned. Men vet du hva? Dette er første gang jeg trenger hjelp fra nav! Og vet du en ting til? Jeg er en alenemor som ikke får noe som helst økonomisk eller annen hjelp fra barnefar eller noen andre enn nav. Dessuten har jeg klart meg på barnetrygden på 1940 kr i mnd i 5 mnd nå. Så kom ikke her å vær så bra.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Er selv saksbehandler i NAV, og synes dette var skikkelig trasig! Synes du skal levere en klage på dette jeg. Det er ikke slik som mange tror at det ikke nytter å klage. For din del er jo allerede skaden skjedd, men dersom du leverer en skriftlig klage til kontoret. kan jeg love deg at det blir lagt merke til. Tror faktisk du kan få tak i et eget klageskjema, hvorpå dette blir registret som et avvik. Jeg kan love deg at ved vårt kontor hadde ikke dette skjedd. Hadde du ikke fått snakket med den som egentlig hadde vært saksbehandleren din, hadde du fått snakket med noen andre. Dette selv om du ikke hadde avtale. Men råder deg til å få en avtale på forhånd når du skal snakke med saksbehandler, det er alt for få ressurser i NAV, og kan være vanskelig å få snakket med noen om det er "rette dagen". Men lag en klage på det, det hjelper faktisk.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg jobber på et stort NAV-kontor og har aldri opplevd at noen har måttet vente mer enn ca 30 min. Men da må man selvsagt snakke med den som er ledig. Hvorfor bestilte du ikke en time før du dro? Jeg sier som hun over; lever en klage, de blir lagt merke til.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Snakket med de i resepsjonen, og de rynket også på nesen og sa at det var rart. De ga med tid igjen på mandag, men dette er jo egentlig noe som haster litt. Ja, 4 timer var jeg på nav kontoret! Først ventet jeg for å komme til resepsjonen for å få kølapp til et samtalerom, mens jeg ventet fikk jeg lov å ta kontoutskrift og kopiere leiekontrakt osv. Var så irritert at jeg var nesten på gråten.. Gurimalla.. Heldigvis var det en som jobbet der som skal følge meg personlig til en kundebehandler og sørge for at jeg får den hjelpen jeg trenger. Veldig skuffende dette, visste jo at ventetid kan forekomme, så stelleveska inneholder alltid leketøy, mat og bleier, men aldri hadde jeg trodd at jeg kom til å bruke en halv arbeidsdag på nav! Skal sende klage til nav. HI her forresten.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Ny og NE for pokker. Jeg hadde sympati, men siden du er en av de mange som har bestemt dere for å radbrekke språket vårt, og ikke gidder å prøve å skrive riktig engang, mistet jeg all sympati. NY OG NE! Forresten, hva i alle dager betyr: " Så kom ikke her å vær så bra." ??
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, har faktisk andre ting å tenke på enn å gå igjennom innlegget mitt xxx antall ganger før jeg publiserer det! Det er noe jeg hadde gjort om jeg hadde skrevet en artikkel til en norsk avis eller brev til kongen om du vil. Og hva sier dette om deg? Sympati helt til du fant noen skrivefeil.. Herreverden altså! HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 drit i nn 00.13. Skal sikkert bare provosere. Er dessverre noen som tror det er kult å sparke en som allerede ligger nede. Håper det ordner seg på mandag! Har selv måtte ty til sosialen en gang, og det var helt fælt. Følte jeg ble sett på som en snylter pga jeg gikk en hel mnd arbeidsledig uten å hatt opparbeidet meg retten til arbeidsledighetstrygd. Unner deg ikke situasjonen du sitter i. Heldigvis er det, for folk flest, kun en midlertidig kriseløsning! Kos deg med barnet ditt i helgen, så order det seg nok på mandag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå