Gå til innhold

HATER BF. HJELP. SE HER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer såvidt å se bf inn i øynene, blir kvalm av å være i samme rom med han.

Vi bodde sammen da jeg ble gravid, men jeg gikk ifra han av tusen forskjellige grunner. En av tingene er hans temprement.

jeg er nå 12+4.

Jeg spurte han rett ut idag, rett ut, hvor mye han vil ha med barnet å gjøre. Da sa han: jeg vil ha ungen mer enn det det som er vanelig. Dvs. mer enn en dag i uken og annenhver helg!

Jeg vil ikke ha han rundt min unge what so ever, men vet at det ikke går.

Jeg sa at han kan ha ungen det som er vanelig, men dette vil han på dø og liv ikke gå med på. JEG KLIKKER

Så da blir det vel rettsak da.. og han kan ende opp med å få ungen 50%?

Jeg trenger virkelig svar. har prøvd å finne noe på nette men syns det står så innviklet forklart.

Når kan han evt begynne å ha ungen, i det hele tatt.?

HVORFOR MÅ HAN LAGE ET HELVETE.

Jeg har bare lyst til å flytte langt til helvete vekk fra han, så han ikke kan ha ungen sånn som han vil!

Jeg er så sinna at jeg freser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit at du hater han men det er jo bra at du har en som vil stille opp for sit kommende barn da. Og du må tenke på barnet og ikke på deg selv. Alle barn trenger to foreldre og da bør de foreldrene klare å finne en middelvei, et samarbeid som de kan leve med begge to. Ikke at noen av de skal tenke på seg selv. Jeg syns det er altfor mange som bruker barna mot hverandre og innser ikke hvor mye dette ødelegger for barna! Greit, det funka ikke mellom dere, dere velger likevel å få barn sammen TA ANSVARET!!!

Skrevet

dobbelposting

Skrevet

Jo, det er flott. Men han sa at jeg likegodt bare kunne ta abort da vi ikke skulle være sammen lengre.

JEG velgte at jeg ville beholde barnet, jeg tar ansvaret! Og jeg elsker den lille engelen inni meg. Vil kun det beste for babyen min.

Og det beste for barnet er ikke at bf tenker på kun seg selv her og vil ha barnet mest mulig.

Han bor en time unna, er student, og har ikke mulighet til å kunne ha barnet 50% på noen måte.Det stilles mange krav for at bf skal kunne ha barnet mer enn vanelig.

Javell, da sees vi i retten var det han sa til meg. Hvor voksent er det ?

Han er jo ikke villig til å inngå noen som helst form for annen løsning md tanke på samvær.

Jeg vet at barnets beste kommer først, og det er å ha begge foreldre i livet. Jeg har aldri nektet bf samvær. Men han er bare 100% firkantet på at han SKAL ha barnet mer enn det som er vanelig.

Det er han som ikke er intressert i å finne noen grei løsning her.

Skrevet

Blir litt frustrert her han er bra nok til å lage barn med, men ikke å ha barn med skjærp deg. bli voksen du eller han har ikke krav på noe det er barne som har krav på Begge foreldrene!!!!!

Skrevet

oi då! Eg har opplevd noen lunde det samma. Bare med voldelig bf. Det var grunnen til at jeg gikk, men klart jeg tok barnet med meg.

Det som er viktig nå er at du tar vare på deg selv og glemmer ham for en stund. Det er lenge til barnet kommer enda, og du trenger ikke ha noenting å gjøre med ham i løpet av svangerskapet. (tror kansje det er det beste for babyen din akkurat nå mtp stress ol)

Når babyen er født er det en ting du skal huske på og det er at bf IKKE har rett på barnet de første 6 ukene!!!! Merk deg det, du vil trenge den!!

Det beste er om du kun sender en mld om at nå har barnet kommet, thats it. (Hvis det fremdeles er det du ønsker når ting kommer så langt)

Etter det bestiller du time hos fvk. ( Familievernskontoret)

Der vil dere begge møte opp til samtaler. Det er obligatorisk.

Rådgiveren vil da hjelpe dere med å finne en samværsordning som passer. Det vil si, denne personen har ingen bestemmelses rett, men vil hjelpe til og rådgi for å finne løsninnger.

Etter første time vil dere få meklingsattest (kansje etter 6 timer også, det bestemmer saksbehandler), ingen kan gå rettens vei uten den skjønner du. Ikke til advokat heller kommer man noen vei om ikke man har meklingsattest.

Det første eksen din vil få beskjed om er at så lenge du ammer får han ikke ha barnet på overnatting! Det vil heller ikke bli annbefalt overnatting før barnet er 18 mnd.

Etter de første 6 leveukene til babyen, er du tvunget til å la bf bli kjent med barnet igjennom deg. Du er nødt til å la han komme dit du bor og besøke barnet. Men ikke i hytt å pine! En skriftlig avtale vil bli skrevet hos fvk. Kansje 1- 2 ganger i uka til å begynne med, og kansje ikke mer enn en time til dagen. Men det viser seg ettervert.

Ta det rolig nå vertfall og ta vare på deg selv. Vi klarer oss fint uten mannfolk. Aldri skal en utløsning få bestemme over mitt liv!!

Ble litt langt dette, men håper du ble litt klokere :)

Hilsen snart 2barns alenemamma ;)

Skrevet

Tusen hjertelig takk.

Dette hjalp masse!! En utrolig lettelse.

Mannfolk, pff, hva skal vi med di ? :)

Takk for at du fikk lokket frem et smil her. Trengte det :)

Gjest babyfabrikken1979
Skrevet

Hei!

Det stemmer det Tempesta sier, bortsett fra en liten ting ang. meklingsattesten. Saksbehandleren må gi dere attesten etter 1. time, men man får TILBUD om 6 timer til, om det er noe dere ønsker det.

Det som er litt dumt, er at familievernkontorene ikke har konkrete regler å banke i bordet med. Så dette er kun anbefalinger. Vær oppmerksom på at det er du og far som skal bli enige, saksbehandleren kan ikke gå inn å kreve at dere gjør noe som helst, bare veilede dere og anbefale. Ikke la deg tvinge til noe du ikke vil, da får det heller gå til retten. (Men de aller fleste foreldre tar dette til vurdering.) Det dømmes ikke delt omsorg, ihvertfall ikke før barnet nærmer seg skolealder. Bare vær klar over at det er greit å vise en viss samarbeidsvilje, ellers kan det bli brukt imot deg i retten "det er moren som har hindret far å knytte seg til barnet ved å nekte samvær. Og nå blir det brukt i mot far at han ikke har stilt opp". Den fella har dessverre mange mødre gått i. Og selv om en domstol sjelden dømmer delt omsorg, så kan man faktisk bli dømt til å gå tilbake til mekling.

Jeg, av alle, vet det er vanskelig å være raus og se forbi sitt eget sinne.

Men det er dessverre ikke bare ditt barn, han har også krav og rettigheter til sitt eget barn. Og det er barnet som taper på dette, derfor er loven laget for barnet og ikke for oss foreldre. "Det er ikke far som har krav på barnet, men barnet som har krav på en far".

Heldigvis er det mange måneder igjen, og mye kan roe seg innen den lille kommer =)

Skrevet

Greit at du ikke liker barnefaren. Men du har valgt å få et barn med han. Ikke straff barnet ditt ved å nekte han samvær.

Han har faktisk rett til å ha barnet 50% av tiden, sånn er det bare. Du er heldig som har en eks som faktisk vil det, de fleste vil såvidt ha barnet annen hver helg og en dag i uka.

Det er lenge til barnet kommer, ro deg ned og tenk nøye over hva du sier og gjør. Dere bør kontakte familievernkontoret, det er gratis og finne en løsning.

Vet ikke hvor gamle dere er, men ikke frarøv barnet en menneskerett..!!

Skrevet

Jeg var ekstremt forbanna da jeg skrev innlegget, da han akkurat hadde bust inn i min nye leilighet å bare tatt seg helt til rette å i tillegg at han kom med det svaret han gjorde.

Han stod i tillegg å flirte meg opp i fleisen da han sa det.

Jeg vil ikke frarøve mitt barn noe som helst som er til positiv vinning for barnet, så absolutt ikke.

Men jeg mener uansett ikke at det er bra for et lite barn å være på konstant flyttefot mellom to hjem i en alder der barnet er for ungt til å være med å bestemme dette selv.

Det vil i tillegg bli en tungvind situasjon for bf da han bor langt unna meg,her hvor barnet skal gå på skole og bhg. Han har ikke bil.

Han er også student på heltid med deltidsjobb på siden.

Hvordan i all verden skal det da lønne seg med en 50/50?

Jeg nekter ikke bf å se barnet. De som tror det er til min hensikt, må tro om igjen.

Å til det mennekset som så pent har skrevet :''Blir litt frustrert her han er bra nok til å lage barn med, men ikke å ha barn med skjærp deg''

Tenk deg om to ganger før du skrivet et sånt innlegg da du faen ikke vet noe som helst om situasjonen bak bruddet.

I tiden før vi flyttet sammen virket han å være det mest fantastiske mennesket i verden, og da vi fikk vite at vi skulle ha barn var vi overlykklige.

Men hadde din ektemann, på lik linje med min eks kjæreste så over natten skiftet personlighet så tror jeg du og hadde gått fra han.

Han ble aggressiv, brukte fysisk makt og bokstavlig talt løp etter meg !

Tenk deg om to ganger før du ber noen her inne skjerpe seg igjen, di uvitne megge!

Sorry språket, men faen heller, ikke rakk ned på andre fordi du har vært heldig! Skulle virkelig ønske at jeg var like heldig som deg, minus det faktum at du tydeligvis ikke har tatt mange harde valg i livet ditt og derav rakker ned på andre ulykke!

Skrevet

"Tenk deg om to ganger før du skrivet et sånt innlegg da du faen ikke vet noe som helst om situasjonen bak bruddet."

Nå mangler de fleste av oss her på BiM synske evner, så hvordan vi skulle gjette oss frem til årsaken bak bruddet, skulle jeg likt å vite. Uten å legge frem alle fakta kan man ikke forvente å få svar som tar hensyn til alle elementene i saken. Og da blir det rimelig lavpannet å kalle folk for "di uvitne megge"... Bare et tips for fremtidige innlegg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjære aprilbaby!! Jeg skjønner deg kjempegodt jeg, veldig kjedelig situasjon å komme i. Men ingen norsk rett dømmer barnefordeling 50/50 dersom ikke begge foreldrene er enige om det! Jeg er veldig enig med deg at det ikke er bra for et så lite barn å være konstant på flyttefot.

Lykke til!!! Håper barnefar bare er litt hissig akkurat nå og at han tar til vett før barnet kommer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud da Disa, ingen har "rett" på et barn 50% av tida! Det er en utbredt misforståelse, men delt bosted er ikke tilrådd for små barn, og det er heller ikke den vanligste måten å organisere samvær på. Det er heller ikke noe som heter "foreldrerett" eller at foreldrene har rett til å ha tilgang på barnet, det er tvert i mot barnet som har rett til å motta omsorg fra begge foreldre. Men i alle samværsordninger skal det ligge til grunn hva som er barnets beste. Om foreldrene sammen vurderer at ungen har best av å flakse rundt som en nomade hver uke, så kan ingen nekte dem det, men ingen kan idømme dem det heller.

Skrevet

Uff så grusomt. Jeg er hundre prosent på din side i denne saken. Han høres ikke ut som en som tenker på barnets beste i det hele tatt. Det virker mer som han skal gjøre livet mest mulig surt for deg. Jeg mener egentlig at fedre har rett på mye tid med barna, men i enkelte tilfeller syns jeg dette er feil. Det er du som bærer barnet og er den personen barnet trenger mest i starten av livet. Og jeg hadde selv aldri levert fra meg et spedbarn til en jeg hater! Syns utrolig synd på deg, det å ha avsmak på noen eller hate noen er bare det verste og gjør det nesten umulig å samarbeide.

I noen tilfelle vil jeg si at mannen er den beste forsørgeren, det kommer ann på personene.

Selv har jeg et fantastisk godt forhold til min mann, for de som tror jeg hater menn.

Lykke til =)

Skrevet

tusen takk for støtte.

Når jeg ser tilbake på innlegget kunne jeg ønske jeg skrev det på en litt annen måte, for noe surr "/ Huff.

Vil bare si til deg BabyLykke<3 at jeg har sett mange innlegg og komentarer du har hatt. Du virker som en VELDIG fornuftig og bra person. Og jeg kan ikke huske en gang jeg har vært uenig i noe du har skrevet :P

Skrevet

Håper faktisk at barne ditt får vært litt sammen med sin far, eller dere to sammen samtidlig. Jeg vokste opp uten min pappa og skulle ønske jeg viste hvordan det var å ha en far jeg kunne kalle pappa.. Min egen pappa som passer på meg sammen med mamma.

Var bare å besøkte han av og til i helgene. men man får ikke noe spess forhold uttav det.

Jeg er 20 år nå og skulle fortsatt ønske jeg viste hvordan det er å ha en far i hus.

Besøker han nå og da og han er en kjempe pappa :D

men men lykke til :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har lest igjennom endel svar du har fått her, og ser du har fått noen kvasse svar.

Jeg er selv i akkurat samme situasjon, der jeg og bf virkelig HATER hverandre.

Problemet er at de fleste som svarer deg, skjønner ikke at bf ikke har automatisk rett på 50% samvær, når de kun er ute etter å "straffe" mammaen, og derfor vil ha ungen mer enn "vanlig pappasamvær".

Da er de jo totalt blåst i huet! En pappa som "truer" til seg mer foreldrerett - er ingen pappa!! En mor er bedre til å fostre opp en nyfødt baby, det er det faktisk ingen tvil om. Det er bevist gjennom forskning at babyer relaterer seg kun til mor etter fødsel, mye pga lukt og morsinstinktet.

Så til dere uvitende der ute - mannfolk har IKKE automatisk rett til å kreve 50% fra mor, fordi han hater henne, og vil påføre en slags straff.

Æsj..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...