Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hvordan gjør dere det med en 1,5 åring i hus? Hvilke planer har dagene osv? når er det leketid og hvor lenge? middag? Hvordan aktiviserer dere barnet? Og hvor mye husarbeid får dere gjort før barnet legger seg? Hvor mye får dere gjort i det heletatt egentlig før barnet legger seg? hehe. Bare lurer, og er nyskjerrig p hvordan dere andre gjør det
Lille tripsi Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Går hjemme med 1,5 åring i huset og to skolebarn. har ikke så mye planer, men faste rammer er hvilen mellom 12-14. Alle barna står opp 7.30, vi spiser frokost og får skolebarna ut dørene.. Vi rydder kjøkken og tar runden i huset dvs.rer opp senger, vasker klede, rydder. Vi tar nesten alltid ut på noe i 10 tida, åpen bh, går tur, handler mat el besøker venner. Hviler 12-14 en hellig tid for meg selv, er på data, leser...slapper av:) Skolebarna kommer 14.15 vi spiser mat, og fra 15- 16 (16.30) sitter jeg med lekser, et barn om gangen medan det andre barnet passer 1.5 åringen (jeg følger litt med selv, springer litt til og fra) Kl 18.30 spiser vi middag (far kommer heim ca 18, er mye alene), far legger minsten kl 20... Vasker gulv innimellom, som regel med minsten rundt meg, bøtta på bordet så går det fint:)...jeg gjør alt av husarbeid i løpet av dagen når det passer, men er ikke den som har støv på hjernen.. Aktiviserer ikke barnet så mye, hun er med meg på daglige gjøremål og blir på den måten aktivisert
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2010 åh, takk for svar noen nyttige ting jeg kan lære av der ser jeg noen fler?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Mine tuller var jeg hjemme med til de var rundt 2 år. Dro 4 dager i uka til åpen barnehage. Syntes det er ett must att barn skal leke med andre barn når de skal være hjemme. De storkoste seg der. Gjorde ikke så mye husarbeid når de var oppe mest når de sov. Hadde mye kontakt med jentene fra barselgruppa lekte mye med ungene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå