Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har en to år gammel gutt som biter og slår andre barn (og meg) når han ikke får det som han vil. Han har dårlig språk, og heller ikke så mye språkforståelse. Hvordan få ham til å forstå at han ikke bare kan dure frem? Av og til blir han så sint at jeg må holde ham fast for at han ikke skal kaste seg over barna han leker med. Jeg trenger noen tips til å roe ham på en god måte, og lære ham å dele. Tar gjerne i mot litteraturtips om hvordan hanskes med utagerende barn.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2010 #2 Skrevet 12. oktober 2010 Har han vært til utredning med tanke på språket? Kan jo være forskjellige grunner til dårlig språk. Kanskje han rett og slett bare er sein ute:) Har du prøvd å spørre helsesøster om råd? De har garantert vært borti lignende før, og det er verdt et forsøk.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har jobbet i barnehage, og der hadde vi et barn i toårsalderen som bet mye. Hun kunne bite de andre barna kraftig blå.. Hun hadde også lite språk, så derfor bet hun som en form for kommunikasjon. Hun ble så frustrert over at de andre barna snakket mer, og at hun ikke fikk frem alt hun tenkte på. Som om språket var i hodet , men ikke kom ut. Så det ble frustrasjonsbiting.. Over natten begynte plutselig jenten å snakke, og da var bitingen over Hun måtte bare få ut ordene.. Enkelte er tregere med språket Trenger ikke være noen grunn.. barn er forskjellig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå