tigergutt<3 Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hun begynte på skolen i august. Og etter over ett år med å glede seg til den store dagen så var hun veldig klar for skolestart. Men det har tydligvis ikke gått helt slik som hun tenkte....... Tulla vår er en utadvent og sosial jente som er godt likt med masse veninner på besøk hele tiden. Når vi er på tur så kommer hun alltid i kontakt med nye venner. Derfor så hadde vi heller ingen betenkeligheter over at det å begynne på skolen skulle bli noen kjempe utfordring. Hun har mange av vennene sine der rundt seg. Men nå har hun hatt så store mage smerter i 5 uker at hun ikke klarer å delta i all undervisning. Hun får ligge å hvile på sofaen. Det samme skjer i noen friminutt og også i gym timene. Vi prøvde lenge å prate med henne og prøve å finne ut hva dette kunne være men ingenting var galt.... Vi reiste til legen, tok en masse prøver. Ho var så flink så. Men alle prøvene var helt normale. Puh heldig vis. Men det hjelper jo ikke tulla. Siste uka før høstferien så begynte hun endelig å åpne seg litt og fortelle litt om når og hvordan det gjorde vondt, og alt tyder på at det kommer pga vonde følelser som hun ikke vet hvordan hun skal takle. I høstferien fikk hun reise på tur til farmor og farfar og har vært prinsesse der en hel uke. Nå er vi helt sikre på hvorfor hun har vondt. Det kommer når hun gruer seg, kjeder seg eller skal kjøre mye bil... I morgen kommer hun hjem. Vi har begynt å se på hvilke endringer vi må gjøre her hjemme for at dette skal blir bra. Hun får en lillebror til ved nyttår og denne babyen vil hun helst ikke snakke om..... Tulla mi skal få masse mamma tid fremover. En snill medgjørlig mamma men med våre grenser. Jeg jobber fult enda og må nå vurdere om jeg kanskje må trappe ned litt for bedre å ha mer energi til tulla også. Det er ikke lett å være seks år, storesøster til en på to og snart enda en. Samtidig som alle synes at du er blitt så stor og flink til alt.... Hadde vært fint med noen andres tanker, for dette sitter tungt i mitt hjerte....
Willy Wonka Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med helsesøster på skolen...og læreren selvfølgelig. Ta kontakt med helsesøster på mandag. Det er kjempe viktig!
sprellemor Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 En ting jeg har tenkt mye på og prøver å være påpasselig med er at storesøster på 4 (lillesøster er 3 mnder) fortsatt får lov til å være liten. Litt ekstra tid alene med mamma kan sikkert bøte litt på det. De er jo fortsatt små, selv om de er så store og flinke. :-)
tigergutt<3 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2010 Vi har allerede pratet med hovedlærer. Både underveis og under foreldresamtale. Men vi må kanskje informere litt mer om at hun kanskje bør få litt oppmerkosmhet i stedet for å klare seg selv hele veien... kan vi kreve det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå