Gå til innhold

gi meg ditt beste tips for å ikke være kronisk sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du som det lille ekstra for å få litt energi og forholde deg positiv når dagene består av stress??

kjenner meg faretruende nær en sykemelding nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prioriterer bort husvasken, når ungene er i seng tar jeg en lang dusj (sparer da tid på morgenen) og setter meg ned med dataen i en times tid...kobler helt ut.

Planlegger hele dagene på forhånd, legger fram klær og alt vi trenger til dagen etter. Lager enkle og raske middager for å få mer tid til å slappe av med ungene, gjerne foran tv.

Skrevet

Planlegging og trening:) Trening gir masse overskudd!

Skrevet

sett av tid til å trene! det gir masse overskudd!

Skrevet

Trening!!! Og et sunt og variert kosthold.

Ta blodprøver hs legen din! Kanskje mangler du B12 eller jern:).

Skrevet

-Legge meg tidlig, for meg betyr det før 22.00.

-Overse husarbid.

-Trening..

Skrevet

Trening, og med dette mener jeg ordentlig trening, ikke sånt tull som "gå en rolig tur". Hard trening gir mest effekt.

Skrevet

Jeg ser at noen her nevner at du skal overse husarbeid. Det funker ikke for meg!

Jeg blir mer sliten og sur av at det er rotete rundt meg. Så for meg så hjelper det at jeg rydder fort hver kveld etter at barna er i seng. Da fjerner jeg alt som ikke skal være der det er, vasker over kjøkkenbenker, salongbordet og spisebordet og evt støvsuger bort smulene som har kommer i løpet av dagen. Dette gjør jeg kun på de rommene hvor vi har oppholdt oss, da jeg sørger for å ha det ryddig på de andre rommene.

Etterpå er det så deilig å sette seg ned forran tv'n og bare slappe av :)

Jeg tenner stearinlys i stuen, og tar på meg behagelige koseklær.

I tillegg så trener jeg regelmessig, og det får man energi av!

Skrevet

Jeg får overskudd av å ha det ryddig sånn at man lett finner ting og lett kan rydde når dagen er over.

Dessuten kan jeg også anbefale trening. Jeg springer meg en 20 min ca annen hver dag og gjør litt styrkeøvelser etterpå.

Også hjelper det å si nei til ting man ikke egentlig må eller har lyst til å gjøre da :)

Skrevet

-Jogge, løpe, sykle eller liknende aktivitet i friluft. Invester gjerne i en skritteller slik at du kan konkurere med deg selv om å klare mer. Musikk gjør underverker på min 1 times daglige joggetur.

-Legge seg nedpå på ettermiddagen

- Ansette vaskehjelp en gang i uka så du har det rent men ikke sliter deg ut på dette.

- Lag sunne måltider og ta tran. Lag gjere middag for flere dager og frys det nes så blir de hektiske hverdagene lettere. Grovt brød, frukt, grønnsaker, kjøtt, fisk osv. Null snop og sukker!

- Vær mye ute. Finn ting du kan slappe av med. Frisk luft er viktig hver dag. Plukk sopp, bær, kvister, lek med ungene osv.

- Finn prosjekter som får deg til å slappe av. Det kan være tv, pc, strikking, scrapping, lesing osv. Det å finne noe å få tanke på gjør at du blir mer positiv. Trening, frisk luft og skikkelig mat gir energi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...