Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har en gutt som blir 8 år nå, og det er en ting med ham som fascinerer meg en del. Kan ikke huske vi drev på slik i den alderen i hvertfall. Han er da altså ganske opptatt av jenter, kjærester osv, og har vært det en stund nå. Hadde et par kjærester i bhg, men det har jeg skjønt er ganske vanlig, at de tuller litt med det der. Nå forteller han at han var veldig forelsket i en i klassen, men hun var dessverre opptatt, så nå er det en annen han er interessert i. Hun er visst ledig og veldig søt i følge ham. Han snakker også en del om at når han blir stor vil han gifte seg og få barn og sånt. Når vi ser tv el og det kommer en litt ekstra søt jente på 6-7 år og oppover på tv, kan han plutselig dette litt ut, og gjerne si "oi, hun var fin!". For noen dager siden så vi på Shakira sin waka-waka, og han trykket inn på en annen musikkvideo av henne der hun var særdeles lettkledd...han her bare stirret. Skottet bort på ham og sa "synes du hun er fin", han bare nikket storøyd "veldig....". 99% av tiden bruker han jo på å leke med andre gutter og typiske "gutteleker" som star wars, spille fotball osv, men det er tydelig at han er veldig interessert i jenter og tenker en del på dette. Altså, jeg trodde gutter på den alderen liksom skulle være redd for jentelus og synes jenter er teite og sånt jeg...? Har ventet og ventet på at han skule nå den fasen, men i stede blir han bare mer og mer interessert i jenter, og i sitt eget utseende. Opptatt av å ha kule klær, være kul på håret, tøffe seg osv. *sukke* Der vi bodde før var han den eneste som holdt på slik, men det var et lite sted da. Her vi bor nå kjenner jeg ikke de andre mødrene så godt at jeg har fått spurt dem, og jeg kjenner ikke så mange andre med såpass store barn. Så spør dere her jeg. Er dette vanlig nå til dags? Eller er gutten min unormalt opptatt av jenter for alderen?
Amarie Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Har sønn på 7, og han har siden 1. klasse vært forelsket i flere jenter i klassen. Men særlig forfengelig er han ikke, heller ikke kommenterer han jenters utseende. Aner ikke hva som er vanlig, jeg. :-)
Ugl@ Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Lurer på om det er noe litt i tiden, min sønn er nå 12åring, men har had "kjærester" siden han var på den alderen, ikke hele tida, men innimellom. Han har også vært opptatt av hår og klær, var tidlig bevist dette og ville ha mohawk frisyre allerede som 7åring..hehe
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2010 Takk for svar dere! :-) Vil legge til at han ikke bare kommenterer utseende, han kan også være forelsket i en jente fordi hun f.eks er flink til å tegne, så han verdsetter heldigvis andre egenskaper også, men han er nok helt klart en som lett blir betatt av et pent ytre også. Rart hvordan tidene endrer seg. De blir jo så fort store nå!
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har en gutt som nettopp ble 9,og han er sånn som jeg også tror mange gutter i den alderen der er.Han liker IKKE jenter,vil ikke være med jenter,skal aldri gifte seg,vil ikke i bursdag til jenter og ikke snakk om å ha ei jente i sitt eget selskap heller.Ser han mannen kysse meg eller noen kysser på tv så gjemmer han hodet og sier "æsj" osv.. MEn vet jo at han egentlig liker de litt og,vet ei nabojente her han synes litt om,og vet at han og et par kompiser kretser mye rundt huset der hun bor,banker på vinduet til rommet hennes,tøffer seg litt ekstra når hun er i nærheten.. Men det må for all del ikke vises,for han SKAL være tøff og IKKE like jenter.. Dette startet når han gikk i andre klasse,året før det var det rett som det var at han var forelsket i noen og ble slett ikke flau for å snakke om jenter. Men det er jo bare en normal fase,og om ikke mange årene så er vel jenter det mest spennede som fins:-) Men han er også sånn som din og liker å være tøft kledd,tøff på håret osv...
Villa Perlesukker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Min 7 åring er totalt uinteressert i jenter og moren synes det er helt topp. Jeg ser mange jenter vinker og smiler til han på skolen når vi drar og det er mange jenter som står og ser på han når han spiller fotball men han bryr seg rett og slett ikke Datteren derimot hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå