umuliusen Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Lurer på: Har noen av dere med astmabarn forsøkt å kutte ut matvarer feks melk og melkeprodukter? Ble det noen bedring? Har lest den danske boken Kjernesund familie og er blitt litt nysgjerrig på om det har noe for seg å kutte ut melk, sukker, gluten.. Synes så synd på gutten min som nesten alltid er småsyk...lurer på om det er noe jeg kan gjøre utenom astmamedisin.. Tips ønskes fra dere :-)
Ranveig R Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Lille har slitt med luftvegane sidan ho var nesten nyfødd (innlagt med bronkiolitt, truleg pga rs-virus då ho var 6 veker gamal), fekk diagnose infeksjonsutløyst astma ved 11 mnd. Hadde god effekt av medisiner. Ved 18 mnd fekk ho diagnose melkeallergi, og begynte på totalt melkefritt kosthald. Heile kosthaldet vart nok og sunnare, då vi plutseleg MÅTTE lage så å seie all mat frå bunnen av for å unngå melk og melkeprotein. Då lille var drøyt 2 år slutta vi med forebyggande astmamedisin (flutide), og etter det har har ho berre hatt behov for ventoline eit par gongar, seinast ved 2 1/2 år. No er ho straks 3 år og vi er ganske sikre på at ho har vokst av seg heile astmaen. Om kosthaldet hadde noko å seie for det veit eg ikkje, men det har i alle fall ikkje hatt negativ påvirkning.
umuliusen Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Takk for svar :-) Din historie er litt lik min. Gutten min var også innlagt på sykehus med RS virus da han var liten, riktignok 5 mnd gammel, men tror nok det gjorde noe med immunforsvaret hans... Har veldig lyst til å prøve å kutte ut melk/melkeprodukter nå for å se om det kan hjelpe. Har du noen tips? Hva har vært vanskeligst? Hvordan sikrer du at hun får nok kalsium?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå