Gå til innhold

Har lyst til å lage noe nytt og godt til kosemat idag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha?

Vi er litt lei av hjemmelaget pizza, taco og lasagne ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styr unna tacogryte iallefall, den var ikke en kulinarisk opplevelse.

Hva med hjemmelagede hamburgere? Så kan alle velge tilbehør selv? (potetbåter, hamburgerbrød (hjemmelagede er knallgodt, ellers så er de grove avlange polarbrødene et ok alternativ, bare legg de i brødristeren først), ketcup, løk, salsa, sennep, tomat, ananas, bacon, salat etc). Ovnsbakt laks? Hjemmelaget tomatsuppe?

Sjekk forøvrig ut "trines mektige matblogg". Hun har supre middagstips.

Skrevet

Nachos er godt, men kanskje noe du vil styre unna.

Pitabrød med kylling, tsaziki og salat er godt. Bakt potet er også min favoritt.

Skrevet

Biff med fløtegratinerte poteter

Skrevet

Tandoori med kylling, nanbrød og en god salat med tatziiki

Skrevet

Skulle til å foreslå tacopai, men kan hende dere er lei av ALT med taco:p

Tenkt på noe asiatisk kanskje? Er kjempe godt me sann innbakt svinefilet, kongereker og sånt:)

Skrevet

Stoooore bakte poteter med tilbehør er skikkelig digg synes jeg... Krydder eller-hvitløkssmør, mais, ost, rømme, strimlet skinke og salat...

Skrevet

Vi skal ha bacalao i kveld.. MMmmmmmm

Skrevet

Prøv dette:

Skjær kyllingfilet i litt grove biter, krydre med salt og pepper og stek dem lett gyldne i stekepanna. Legg dem i en ildfast form. Stek rød paprika, sjampinjong i skiver, løk, hvitløk og evt andre grønnsaker dere liker og hell det over kyllingen. Rør sammen en boks fløte med en 1-2 ss mangochutney ( gjerne den som heter Bengal hot - den er god) og tøm over kyllingen og grønnsakene. Dryss ost på toppen og stek i ovnen på 200 til osten er gylden. Server med ris til.

Om du vil ha den sterkere så freser du chili sammen med grønnsakene eller har litt chilipulver i fløtesausen

Skrevet

Tuuuusen takk for mange gode forslag!!!

Skal ta det opp til drøfting i heimen ;)

Åhhh jeg ble jo sulten nå jo! hihi...

HI

Skrevet

Moussaka

Bakt potet med kryddersmør, rømme, revet ost, mais og stek bacon.

Hjemmelagede hamburgere, kyllingburgere eller lakseburgere

Biff med pepper- eller bearnaisesaus, pommes frites/bakt potet/fløtepoteter, grønnsaker og soppstuing.

Hjemmelaget biffsnadder (biffstrimler stekt med løk, rød paprika og sopp) servert med bearnaise og pommes frites.

Potato skins.

Tapas.

Gratinert løksuppe.

Falafel i pitabrød.

Fajitas.

Skrevet

Jeg har tre ovnsretter jeg liker veldig godt å lage til helgekos:

Kjøttdeig med tomatpurè, tortellini og fløte i en form.

Poteter i bunn, kjøttdeig, løk og poteter på toppen, fløte over det hele.

Kjøttet fra en grillet kylling, sopp og løk blandes med en boks creme fraiche og en boks tomatpurè i en form.

Alle disse skal gratineres i ovnen med ost på toppen og kan serveres med ønsket tilbehør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...