Gå til innhold

Dere som har hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjekker dere trådene jevnlig?

Jeg fikk min satt inn mandag for 10 dager siden, og den uken kunne jeg kjenne tråden. Legen klippet dem ikke så korte, han sa at han ville klippe dem kortere på kontrollen ca 5 uker etter innsetting.

På søndag "testet" vi den, og etter det har jeg ikke kunnet finne trådene. Jeg har derimot begynt å blø, som en liten mens ca. Det er jo ikke unormalt har jeg skjønt. Jeg har også skjønt at det ikke er så vanlig å kjenne etter trådene? Gjør dere det? Og har lest et sted at det ikke anbefales å ha sex når man blør pga infeksjonsfaren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har aldri sjekket dette. Verken sist jeg hadde det etter nr 1, eller nå. Skal man det altså?

Tror ikke det gjør noe å ha sex når en blør, man blør jo gjerne ganske ofte med denne i starten (men lite), blir labert med sex om en ikke kan ha litt når en blør da ;-)

Skrevet

Ja jeg tenkte også på det med labert med sex :-)

Jeg er jo av den bekymrede typen, så jeg leser alt jeg kan komme over. Og det står liksom overalt at kvinnen skal sjekke regelmessig at den er på plass ved å kjenne etter trådene. Men folk jeg snakker med sier at de aldri har gjort det. Husker ikke om legen min sa noe om det, heller. Husker bare at han sa det kunne hende jeg kunne kjenne trådene i vagina før han klippet de helt korte.

Jeg har time hos fastlegen min pga dette på mandag. Men jeg bare lurer på om jeg skal droppe den (det er jo ikke dritkult å ha den grafsingen oppi der, så trenger ikke gjøre det oftere enn nødvendig). Jeg skal som sagt tilbake på kontroll av den i beg november. Og jeg er jo hjemme med en liten baby, så det er lettere sagt enn gjort å komme seg til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...