Gå til innhold

Skal dere gå til lege og jordmor eller bare en av delene?


Gjest Sør-trøndermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som med de to andre så kommer jeg til å ta bare den første svangerskapskontrollen hos lege. Deretter blir resten hos jordmor. Hadde samme jordmor med de to første og hun var så koselig og god, så jeg håper jeg er heldig og får henne denne gangen også;) Legen min er kjempegrei og flott hun også, altså, men jeg føler det er bedre å gå til jordmor enn lege når man er gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gikk jeg bare til lege, for jeg hadde en fantastisk lege som jeg følte var perfetkt for meg og babisen.

 

Nå har jeg flyttet og byttet lege, og i tillegg er helsestasjonen rett i nærheten. Jeg kommer nok til å dele kontrollene mellom lege og jordmor.

 

Har hatt og har allerede nå problemer med bekkenet (er bare 5+0) i tillegg til at min førstefødte var rett under 2,5 kg selv om han var fødr 14 dager over tiden, så jeg synes der er greit å få oppfølging av lege også

 

Noen som vet hvordan det er med sykemelding? er vel bare lege som kan skrive det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap gikk jeg bare til lege og var forsåvidt fornøyd med det.

I andre svangerskap gikk jeg først til lege og deretter fant jeg meg en privat jordmor,fikk nok av legen!

Hadde seriøs fødselsangst men legen tok meg ikke på alvor!!

Jordmoren var helt fantastisk og fikk roet meg mye ned.

 

Så jeg har allerede bestilt time hos henne,selv om jeg bare er 5+1 ;)

Gleder meg til første timen hos henne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første svangerskap gikk jeg både til jordmor og lege, annenhver gang.. Mot slutten av svangerskapet, uke 38 mente legen at hodet hadde festet seg og alt var fint.. uka etter hadde jeg time hos jordmor.. Det var ikke festet noe hode - ungen lå med rumpa ned!! Hadde jeg fått vite noe tidsnok kunne de forsøkt å snu babyen men nå var det for sent, det var for lite fostervann og forlite plass_ så da ble det setefødsel!

Leger synes det nok er stas når gravide ønsker å gå til kontroll hos dem, da får de mer trening.

Denne gang skal jeg ha første kontroll hos lege og så videre oppfølging hos ekspertise, jordmor:o))

Lykke til uansett hva dere velger jenter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...