Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Er i uke 23 og gravid for første gang. Har vært forkjølet i ca en uke nå. Hoster mye og her om dagen ble jeg svært overrasket over at det kom bittelitt urin samtidig som jeg hostet på det verste. Sto da oppreist. Det samme gjentok seg ved hosting i stående senere...Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg aldri har hatt slike problemer før. Følte meg som er gammel dame:( Ikke noe artig i det hele tatt. Andre som har opplevd lignende eller er det jeg som seriøst må skjerpe meg med trening av bekkenbunnsmuskulatur?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Dette er vanlig det. Ungen ligger jo og presser på bekkenmuskulaturen og blæra. Så det er bare å forbrede seg på at Tena truseinnlegg vil bli en god venn de siste ukene, for før det blir bedre blir det verre. På slutten av tredje svangerskap var jeg så ille at jeg tisset på meg hvis jeg ikke gikk på do umiddelbart når jeg kjente trangen. Mer er helt bra nå uten noe trening, var bare barnet som presset.
Linnymor_87 Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 haha, unnskyld at jeg måtte le litt, men det har skjedd meg også.. under begge svangerskapene og det skjer mange tro meg... jeg sto på kjøkkenet og så nøys jeg hardt... ups, så hadde jeg plutselig tissa i buksa og samboeren døde av latter.......... jeg ble veldig sint der og da, men når jeg tenker på det nå må jeg le.. hehe vil også legge til at dagen jeg fødte sønnen min, nøys jeg akkurat idet vannet gikk, så jeg skjønte ikke at det var det.. jeg trodde jeg hadde tisset på meg igjen...... helt til riene startet.. da skjønte jeg greia hehe
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Du er nok ikke alene om det nei.. ) Dette er noe som kommer litt plutselig på de fleste, og det er nok ikke særlig hyggelig. Men for å svare; JA, det er dessverre veldig vanlig !! ...og JA, bekkenbunnstrening kan absolutt lønne seg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Husker jeg var i femte eller sjette måned og satt på spinningsykkelen i godt driv. Instruktøren ropte at vi skulle reise oss opp, og jeg sparket godt fra og spratt opp i stående, og merket plutselig at det ble kilss vårr mellom bena! Dødflaut, det sto jo noen rett bak..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Har hendt meg også, lungebetennelse og hosteanfallene var rimelig ille, og da var jeg faktisk ikke gravid;)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har det akkurat likt!!! Dette er andre svangerskapet og jeg har ikke kontroll i det heletatt! Skulle hente guttungen i barnehagen i går, og gikk igjennom skogen med hunden min. Plutselig kom det en joggende og tok meg på skulderen og ropte "Hei" og jogget videre. Det var onkelen til samboer. Men i det han sa "Hei", skvatt jeg litt, og det gjorde jeg visst i dobbelforstand. Tisset rett og slett på meg, og måtte snu for å dra hjem å skifte.
tine0810 Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 helt normalt:-) hoste og nyse er ikke bare bare lengre.....husk å knipe først;-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Godt å vite at det er normalt og at det er flere som opplever det:) Får visst gå til innkjøp av truseinnlegg! Det er jo litt komisk men uvant...he he. Er visst en av de tingene som det ikke snakkes så høyt om blandt venner. Men nå vet jeg at det er normalt hvis noen av mine gravide venninner spør meg:) Thanks for charing;)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Det er også normalt etter fødsel. Så det må kniiiiiipes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå