Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Føler alt går etter hans pipe. Vil han ut, så går han ut, er det jeg som vil ut en tur er det ikke så greit. Han skal alltid ha den beste plassen i sofaen, bestemme hva vi skal se på tv. Eller det vil si at jeg gir meg fordi jeg får dårlig samvittighet av å se noe som han ikke vil se... Føler at han alltid får det som han vil, nettopp fordi jeg får så fort dårlig samvittighet ovenfor han. Og blir så lei, fordi jeg får det aldri tilbake. Føler ikka han unner meg noe kjekt på en måte, eller jo når det passer han slik. Føler han er like krevende som min 3 åring, men på et annet plan.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Her går det begge veier, bortsett fra at han vil ha beste plassen i sofaen, men det er fordi han har problemer med nakken.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Nei alle menn er ikke slik. Men det virker jo heller ikke som om du stiller noen krav til ham. Føler at han får det som han vil fordi du får dårlig samvittighet?? Dårlig samvittighet for hva??? Nei vet du hva, du er en dott som lar han holde på som han gjør. Menn er ikke tankelesere, hvis du ikke ber ham gjøre noe for deg tror han du er happy med at ting er som de er. Still krav eller sitt der og lid.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Går begge veier her. Vi har to tv-er så hva vi skal se på tv er ikke noe problem ;-) Ellers er det vel jeg som ofte trekker det lengste strået hos oss...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Det blir ingen endring før du hiver ut den dårlige samvittigheten,gitt.. Dårlig samvittighet fordi han ikke får se det han ønsker på tv? Da er du vel bort i mot selvutslettende, og han kan breie seg på sofaen alt han orker med fjernkontrollen ved sin side.. Et enveis-forhold går i noen år, men får man aldri noe tilbake (og det får du tydeligvis ikke) så kommer du garantert en dag til å eksplodere!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Bør vel være ca 50/50? Stå litt mer på krava! Og kast vekk samvittigheten litt, han har ikke mulighet til å få dårlig samvittighet hvis du aldri gir han mulighet til det;) Skriv opp/si i fra en dag i forveien hva du vil se på tv neste kveld, og påminn ham om det før programmet begynner.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Ja jeg er en dott, er fullt klar over det selv.. Men er så vanskelig å rette opp i nå. Nå er han vant med at han får det som han vil.. Tror ikke han mener det bevisst, han er bare rett og slett blitt bortskjemt av meg, og ser det ikke selv.. Skulle ønske jeg hadde litt mer tæl, vært litt mer bestemt...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Er littegran snev av det her også. Ikke fordi han er hensynsløs, og jeg får gå ut når jeg vil, men jeg tar mye mer hensyn til han enn han tar til meg. Og han legger ikke merke til det. Men jeg er flink til å huske på det og stå på mitt. Han er ofte grei å ha med å gjøre, det er meg som gir etter fordi jeg får dårlig samvittighet eller føler at han ikke skal føle noe som en ulempe. Trur det er litt fordi jeg hater når han blir i dårlig humør og det kan han bli hvis ting går veldig i mot han.
Sweet Amber Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Orker ikke å lese gjennom beskrivelse av enda en dame som holder sammen med en mann hun ikke har det bra sammen med, men for å svare til overskriften: Nei, SELVFØLGELIG er IKKE alle menn like!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 "Den beste plassen i sofaen", hvor er det? Det pleier da å være minst 3 seter der, og de fleste har vel også andre stoler utenom sofaen. Med dagens opptaksmuligheter burde det vel ikke by på de store konfliktene å velge kanal.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Menn oppfører seg slik fordi de kan! Slutt å gi ham muligheten, og han slutter å kommandere. Sett ned foten, og han tar hensyn. Hvis ikke det hjelper, så er det jo en mulighet for at han bare er sånn, og da er det ikke noe særlig godt forhold etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #14 Skrevet 8. oktober 2010 Fysj.. han høres ut som en egoistisk og ufordragelig mann. Han minner meg faktisk om stefaren min. Har skal alltid bestemme hva vi skal se på tven fordi det var jo han som kjøpte tven... Han skal alltid ha den beste plassen i sofaen, om noen tilfeldigvis sitter der gleffser han "flytt deg fra plassen _min_", og han kjøper seg ofte nye telefoner osv. men han kjøper aldri noe til min mor - hun får nøye seg med å arve hans telefoner. Han skulle kjøpe seg ny bil, min mor måtte nøye seg med en gammel bil - and the list goes on. Skjønner ikke at de er gift enda... Mannen min er omteksom og god, og jeg prøver å være like snill tilbake. Når det er noe på tv som går samtidig så skifter vi litt frem og tilbake slik at begge får se litt. Den beste plassen i sofaen har faktisk jeg "fått".. På tide at jeg tilbyr han å ligge der nå
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #15 Skrevet 8. oktober 2010 1223 - du må da ha en veldig gammel sofa ? Mange sofaer nå for tiden er utstyrt med en sjeeslong der det er best å sitte/ligge. Ellers kan det jo være greit å sitte der man ser tven best.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #16 Skrevet 8. oktober 2010 I sofaen er det i utgangspunktet ingen seter som er bedre enn de andre, kanskje bortsett fra at få ønsker å sitte i midten, om det samtidig er opptatt på hver side. Dessuten har man vel andre sitteplasser enn bare sofaen? Uansett synes jeg det må være helt greit at man i praksis har faste plasser. Om man f.eks. er vant til å ha armlenet på høyre side, kjennes det ikke så bra å få det på venstre side lenger. Men en del damer liker jo så godt å framstille seg selv som ofre, og mannen som den store synderen og svikeren og egoisten og drittsekken. Skjønner ikke hvorfor dere er gift, og hvordan noen menn orker å bo sammen med dere.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #17 Skrevet 8. oktober 2010 Fittemas? Hva betyr det i denne sammenhengen?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #18 Skrevet 8. oktober 2010 Det er jo mye bedre å ligge å bre seg på sjeselongdelen av sofaen, enn å sitte med rak rykk i den andre enden av sofaen, 1306..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #20 Skrevet 8. oktober 2010 Hvis man har sjeselong, så kanskje. Vi har aldri hatt det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #21 Skrevet 8. oktober 2010 Nei, alle menn er ikke slik. Min er ikke. Han unner meg en tur ut, jeg får like ofte bestemme hva vi skal se på tv. Ikke har vi faste plasser i sofaen heller. Jeg hadde ikke funnet meg i det som du beskriver, men det er vel vanskelig å snu dårlige vaner når de allerede har fått satt seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå