Gå til innhold

Nei, dette vil jeg ikke blandes inn i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gode venninne og kollega kom gråtende bort til meg her om dagen og fortalte om et hemmelig forhold hun har med sjefen. Nå er det problemer i forholdet og jeg er blitt hennes fortrolige rådgiver.

Ja, det er greit, men jeg vil ikke komme i konflikt med sjefen min og jeg vil ikke være dårlig venninne.

Hva er det jeg har rotet meg opp i? Hvordan kommer jeg meg ut av denne floken? Jeg skulle faktisk ønske at hun ikke hadde sagt noe til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun og sjefen andre forhold?

Det forandrer saken drastisk. Der er jeg knallhard!

Om ikke kan du jo støtte henn litt.

Skrevet

Vær tøff nok til å si at du ikke vil blandes bort i dette, det setter deg i en veldig ubehagelig situasjon. Forstår ikke din venneinne dette, kan du klare deg uten.

Skrevet

annie 9.13

Nei, ingen andre, det er kun de to.

hi.

Skrevet

Vær en god venninne, lytt til det hun har å si, men hold deg nøytral og ikke bland deg i det med meninger eller råd.

Skrevet

annie 9.24

Takk, det er det mest fornuftige, hadde jeg bare tenkt så langt litt før. Håper jeg ikke har sagt noe dumt.

hi.

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon selv. Det er ikke lett!

Det gjelder å trå forsiktig, så du ikke blir stående som svarteper hvis noe skjer. Som det blir sagt over her, kan det være lurt å stille seg så nøytral som mulig, og heller fungere som en slags sikkerhetsventil for venninnen din. Så får hun noen å snakke med, som verken dømmer eller kommer med meninger om hva hun bør gjøre. Gjør det gjerne klart for henne at du gjerne hører på problemene hennes, uten at du vil ta noen side, og at hun må ta sine valg selv. Da forventer hun heller ikke råd fra deg. Hun skjønner sikkert også at det kan bli kinkig for deg siden dere alle jobber sammen.

Dette fungerte i alle fall for meg. Der fant de ut selv at de ikke burde fortsette og avsluttet forholdet på gode termer. Håper det ordner seg for deg og!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...