Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Tar dere vare på de eller kastes de i bosset? *mye man skal lure på*
Lurvetufsa Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Er det ikke tannfeen som kommer å henter de da???? Hehe... Det velger du akkurat selv. Vi har sendt noen inn til MOB undersøkelsen, så det var bra vi sparte på de. eller så er det bare og kaste dem, de har jo ingen nytte lengre. Og hvis barnet tror på tann feen så er det veldig dumt å finne et "lager" med tenner i skuffen til mamma!
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Han tror ikke på tannfeen, så det er ikke noe problem Husker min mor la mine i en liten boks, men syns jo egentlig de var ganske ekle - he he. Får spørre han selv kanskje
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Ehh...hallo...tannfeen tar dem med seg så klart! ;-) Neida, vi kaster dem i bosset. Synes det er litt creepy med de som beholder tenner jeg. Men ungene tror på tannfeen da, så de opplever bare at tannen er borte og det er en penge der i stede dagen etter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg kan ikke fordra løse tenner, og har alvorlige problemer med å forholde meg til at dattra mi kommer løpende med "seeee mamma, tanna mi er LØS" også står hu å rugger på den. *Grøss* Hun vet jeg syns det er ekkelt, og dermed enda mer morsomt ) Så her forsvinner tennene til tannfeen med en eneste gang, jeg orker ikke ha tenner liggende
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Han skal få penger, men har fått med seg at tannfeen ikke eksisterer Tror på julenissen, påskeharen og diverse andre greier da - he he...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Det var da endelig godt, ble nesten litt bekymret for at du hadde sviktet som oppdrager her De må jo tro på noe som ikke finnes, hehe... Som et apropos til det. Hadde RLE i 8.klasse i går og snakket om etikk og moral. Kom inn på dette med å lyve, og spurte hvor mange som løy av og til, alle rakte opp hånden, jeg også. De ble nysgjerrig og lurte på hva jeg løy om, og jeg svarte "Vel, f.eks så sier jeg til ungene mine at julenissen og tannfeen finnes", og så kom det skikkelig overdrevent dramatisk fra en av guttene "Hæ!?! Sier du at julenissen ikke finnes! Tusen takk for at du river bort 13 år av mitt barndoms grunnlag, tusen takk!" Kunne jo ikke annet enn å le, skjønne unger, men tenkte på det etterpå at der kunne jeg ha begått en skikkelig blundert dersom det var en 1.-2. klasse jeg hadde hatt ;-)
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 He he, ja de sier mye rart på ungdomsskolen også I klassen til 6-åringen har de fortalt at det fins en mann (?) som heter Simsalabim som bor på loftet på skolen og som bestemmer hvilken bokstav de skal lære neste uke etc Han legger lapper til de og diverse andre tegn. Må jo bare holde meg alvorlig når han forteller om dette
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Åååå, har dere også Simsalabim!? Han bor på skolen til mine gutter også. Sikkert tvillingbroren det da ;-) Min 6 åring er også helt gravalvorlig når han forteller om hvordan nye bokstaver flyr opp av hatten osv når Simsalabim tryller dem frem, er litt strevsomt å være helt alvorlig da ja. Vi ble heldigvis "advart" mot dette på foreldremøtet, så var forberedt ;-)
Lemonia Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg ser for meg at de blir tatt vare på. Trenger jo ikke si at de blir samlet før barnet er eldre, inntil videre kan de tro at tannfeen har tatt dem med seg. Mamma har fremdeles to små glass med alle melketennene til meg og broren min. Selv om de er litt ekle å se på synes jeg likevel det er litt søtt på en rar måte. Bedre å ta vare på dem og så evt kaste dem etterpå enn å i ettertid angre på at man bare kastet dem med en gang. De tar jo ikke akkurat mye plass.
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Nei, det er akkurat det jeg også har tenkt... Hmm
Monajenten Skrevet 8. oktober 2010 #12 Skrevet 8. oktober 2010 Da min gikk i 1. klasse kom Bokstavkongen hver mandag med en ny bokstav;-) Liker at de gjør litt gøy ut av det:-) Jeg har forøvrig tatt vare på tennene:-O Men er enig i at det er småekkelt:-P
Mille** Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 Storesnupp har bytta ut alle tennene sine, lillesnupp tok akkurat nå ut melketann nr 2, alle tennene havner i søpla. Eller, tannfeen kommer å bytter den med en 20-kroning. Sånn var det ja. ;o)
Bettybu Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 Hmm, "creepy"?? Kunne godt ha tenkt meg å ha tennene mine... Har en diger visdomstann som jeg trakk ut, har vurdert å borre hull i den og lage den om til øredobb.... Hihi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå