Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Min 5-åring har fått mark og er under medisinering. Bør barnehagen informeres?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Tror det er lurt, for da kan de vaske ekstra godt på badet/toalettet, dørhåndtak osv og i tillegg være ekstra nøye med håndhygiene. Mark hos små barn er veldig vanlig.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Absolutt! Har ett barn som selv har opplevd det flere år på rad. Det er tydelig det ikke blir tatt seriøst av andre foreldre. Og hadde heller ønsket lus enn mark!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Nei, hold det hemmelig. Tenk om de andre ungene blir smitta, best at ingen vet om det så går det sikkert over av seg selv. Hurra.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Noe så flaut! nei det må du holde for deg selv ass! -NOT! Selvfølgelig må du fortelle det. Har hatt samme greia her hjemme. Vær veldig nøye med håndhygiene. Skift sengetøy og håndkle hver dag, og ikke bruk samme kluter/håndkle som den smittet. Dette er helt vanlig!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Kanskje spørsmålet mitt heller burde være: Er det nødvendig at bhg informeres? Lurte rett og slett på dette da jeg jobber i bhg selv, men har aldri opplevd å fått en slik beskjed av foreldre. Og i ettertid har foreldre fortalt noe slik som: Da Jens hadde barnemark i vår.....osv. Føler selv at jeg bør informere, men greit å vite hva dere andre gjør i slike tilfeller. Og om det i det hele tatt er nødvedig. Så for dere som er så ironiske og ber meg holde det hemmelig....det kan jeg gjerne gjøredet også om det er ønskelig. Må jo spør! Takker for svar! H.I.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Hvis du jobber i barnehage selv burde du jo absolutt forstå viktigheten med dette!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Faktisk er ikke foreldre pliktet til å fortelle dette, men klart jeg forstår viktigheten med dette. Viktig i den forstand at man kan være mer påpasselig med egen hygiene. Men nå lurte jeg på om alle andre også synst det var viktig? Finnes jo dem som ikke bryr seg om andre barn har mark, lus eller hiv for den saks skyld. H.I.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg hadde en samtale med barnehagen om dette for litt siden faktisk. Det var fordi vi lurte på om barnet vårt hadde fått mark. Da sa de at de satte veldig pris på at foreldre fortalte det til barnehagen. Bl.a fordi man må være ekstra nøye med hygiene. Og som de sa, om ingen sier fra kan det faktisk hende at omtrent alle barna har det og barnehagen ikke vet det. Og om mange barn i barnehagen har det så er det jo en pekepinne på at de må legge om hygienerutinene. Med felles do, potter og håndvasker som blir brukt av mange barn i løpet av en dag er det jo faktisk viktig at de er ekstra nøye med rens og vask om det er mark blant barna.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #10 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har jobbet i barnehage i 10 år og aldri hørt om noen som har informert om mark når det har vært tilfelle... vi trenger ikke vite alt
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #11 Skrevet 8. oktober 2010 Selvfølgelig sier man fra slik at de andre foreldrene kan følge med på sine barn. Jobber du anonym 13.17 virkelig i en bhg? Og så mener du at de ikke trenger å fortelle om slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå