Gå til innhold

Sjokoladekake, langpanne. Oppskrift?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig mange gode oppskrifter, men fikk lyst til å forsøke en ny. Mener å ha lest en her inne som skal lages med oboy/nesquik, noen som har oppskrift på den? Og skal den i så fall lages i stor langpanne, eller i liten?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Stor langpanne;)

7,5 dl kafir

6dl sukker

150g smeltet smør

1ss natron

ca 8ss nesquick

10dl hvetemel

stekes v 200 i 25-30 min

 

glasur

450g melis

150g smeltet smør

6ss nesquick

vaniljesukker

kaffe til passe konsistens

 

Ha en fin dag;) Denne begynte vi å lage da eldste ikke tålte egg som liten, nå er hun stor og tåler fint egg, men vi lager den likevel...;)

Skrevet

Tusen takk! :-)

 

Kan denne oppbevares i romtemperatur og lages dagen før?

Skrevet

Og hvor lenge på på antall grader skal den stekes? Noe hokous-pokus fremgangsmåte, eller bare mikses alle ingredienser med miksmaster og opp i langpannen med det?

Gjest amandine
Skrevet

Bland alt og hell i formen. Skrev vel 200 grader og ca 30 min;)

Den er super enkel og veldig holdbar, og kan enten oppbevares en natt på benken, en uke i kjøleskap eller i frysen med glasur og alt.

Skrevet

Sjokoladekaker BØR stå i noen dager før de virkelig blir gode ;)

 

Den beste sjokoladekaken jeg har smakt hadde stått i 5 dager, men nå var det i den også brukt belgisk sjokolade og kanskje det var det som gjorde den så god ;)

 

Lykke til med bakingen;)

Skrevet

Ja, de fleste sjokoladekakene blir bedre etter noen dager, men ikke alle, så greit å spørre :-)

 

Takker igjen for oppskrift. Da skal det bakes! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...