Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Har egentlig mange gode oppskrifter, men fikk lyst til å forsøke en ny. Mener å ha lest en her inne som skal lages med oboy/nesquik, noen som har oppskrift på den? Og skal den i så fall lages i stor langpanne, eller i liten?
Gjest amandine Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Stor langpanne;) 7,5 dl kafir 6dl sukker 150g smeltet smør 1ss natron ca 8ss nesquick 10dl hvetemel stekes v 200 i 25-30 min glasur 450g melis 150g smeltet smør 6ss nesquick vaniljesukker kaffe til passe konsistens Ha en fin dag;) Denne begynte vi å lage da eldste ikke tålte egg som liten, nå er hun stor og tåler fint egg, men vi lager den likevel...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Tusen takk! :-) Kan denne oppbevares i romtemperatur og lages dagen før?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2010 Og hvor lenge på på antall grader skal den stekes? Noe hokous-pokus fremgangsmåte, eller bare mikses alle ingredienser med miksmaster og opp i langpannen med det?
Gjest amandine Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Bland alt og hell i formen. Skrev vel 200 grader og ca 30 min;) Den er super enkel og veldig holdbar, og kan enten oppbevares en natt på benken, en uke i kjøleskap eller i frysen med glasur og alt.
Villa Perlesukker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Sjokoladekaker BØR stå i noen dager før de virkelig blir gode Den beste sjokoladekaken jeg har smakt hadde stått i 5 dager, men nå var det i den også brukt belgisk sjokolade og kanskje det var det som gjorde den så god Lykke til med bakingen;)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2010 Ja, de fleste sjokoladekakene blir bedre etter noen dager, men ikke alle, så greit å spørre :-) Takker igjen for oppskrift. Da skal det bakes! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå