Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Noen av dere som har måtte bruke det over lang tid? Hva brukte du? Hvor lenge? Bruker du ennå? Bivirkninger?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Ja jeg bruker zopiklone ( innsovningstabl) og her brukt det hver kveld i snart et år. Har hatt en tøff periode etter en traume, etterfulgt av mye angst. Så tabl har vært hellige for meg, vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne perioden. Har ingen bivirkninger av dem som jeg vet om hvertfall. Men nå er jeg jo avhengig og må stadig øke dosen for at de skal virke. Jeg skal begynne å trappe ned på de snart og bruke vallergan ved siden av. Har brukt zopiklone et års tid tidligere i livet også, klarte fint å slutte med de igjen da, bare et par vanskelige netter så gikk det seg til
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Takk for svar. Hvilken dose bruker du nå da?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg begynte på stillnoct og måtte raskt over på flunipam siden virkningen avtok. Jeg sto på 2 tabletter+3 vallergan. Dette brukte jeg i kanskje 13-14 år. Jeg sovnet hvis jeg la meg ned og anstrengte meg for å sovne. Dersom jeg ikke fikk lagt meg kunne jeg vaske hele huset f.eks uten å huske det. Fullstendig blackout, men effektiv og behagelig følelse mens jeg holdt på. Jeg kunne sovne med mat i munnen om jeg spiste kvelds etter at jeg tok tablettene. Etter noen år våknet jeg om morgenen og gledet meg til det skulle bli kveld og jeg kunne ta pillene mine. Jeg begynte å ta ibux eller paracet for å forsterke avslappende effekt. Tok pillene på tom mage for at de skulle virke mest effektivt. Jeg våknet alltid to- tre timer etter jeg hadde sovnet. Jeg drømte at jeg fløy uten kontroll og kræsjet i bakken uten å greie å lande. Jeg drømte at jeg ikke greide å sitte rolig uten å svinge frem og tilbake. Nesten hver natt. Jeg bestemte meg for å slutte og kuttet uten seponering eller å si fra til legen. Jeg turte ikke si fra itilfelle jeg ikke skulle greie det og hun skulle slutte å skrive resepter. Det var sommer og jeg satt og frøs og skalv. Hele kroppen ristet og skaket og kjeven klapret. Jeg hadde rykninger gjennom hele kroppen. Jeg var kjempekvalm. Jeg følte ubehag og lå og vred meg ibølger. Det tok over 60 timer før jeg sovnet. Men da jeg våknet var jeg underlig klar i hodet og veldig stolt av meg selv. Det var noen vanskelige uker, men vi var på hytta og kjæresten min var hos meg hele tiden. Det er to år siden nå. Jeg har fremdeles et pillelager tilgjengelig og lengter ofte etter å sove bort problemer, men jeg greier å la være. Det er fantastisk å sovne av naturlig tretthet, noe jeg ikke trodde var mulig for meg. Det er så skummelt å tenke på hvor stor påvirkning de hadde på meg, med så mye abstinenser. Avhengigheten, lengselen etter virkningen og drømmene var de verste bivirkningene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå