Gå til innhold

sønnen min er en mobber!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Fikk melding av ei venninne i dag, hvor hun skriver at sønnen gruer seg til å begynne på skolen etter ferien, fordi min sønn kaller han feit (han er tynn) har regulering o.l.

Jeg har snakket med sønnen min (han er 6,5 år), og han sa han skulle be han om unnskyldning, og slutte å si slemme ting.

Men hva om det ikke hjelper? Hva gjør jeg? Han er jo bare en liten gutt enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, IKKE en kjekk melding å få:(

 

Men dette MÅ du jobbe med. MYE. Snakk med læreren hans... få de til å ta opp temaet i klassen. Mobbing er farlig!!!

Skrevet

Enig med hun over her, dette må kveles tidlig. Snakke, snakke,snakke! Han er så stor at han skjønner at andre blir lei seg, og at dette er uakseptabel oppførsel.

Skrevet

nei, det var ikke morsomt i det hele tatt. Det er helt uakseptabelt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gripe fatt i det. I dag hadde vi en alvorlig samtale, men hva om det ikke er nok? Skal ikke krisemaksimere enda, men om det skjer en gang til kobler jeg/vi inn læreren...

Skrevet

Husk at mange mobbere mobber for å slippe å bli mobbet selv... Det er liksom et slags "spise eller bli spist-dilemma... Sjekk hvordan sønnen din har det på skolen, kan han være både mobbeoffer (eller har vært på vei til å bli) og mobber?

 

Selv har jeg en sønn som blir mobbet, men ser godt at hans mobbere er det for å slippe å bli mobbet selv.. Det er kjempevondt å se på, kjenner meg så utrolig godt igjen selv, og jobber masse med dette. KREV at skolen overvåker både sønnen din og andre barn, KREV at de følger med i friminutter og i timene, og KREV at de følger retningslinjer som er gitt dem ang mobbing.

Skrevet

huff ja, kanskje det. Men han sier selv at det er driiiiitgøy på skolen. Jeg føler også at dette må tas alvorlig, og kveles i starten. Er veldig takknemlig ovenfor moren til gutten, som turte å ta dette opp med meg på en saklig og grei måte, det hjelper kanskje litt at vi kjenner hverandre.

Skrevet

Uff ikke noe kjekt å vite at sønnen mobber! er bra du tar tak i det!

 

Tror jeg hadde satt meg ned med han og prøvd å finne ut hvorfor han mobber! For som noen andre skriver her kan det være fordi han gjør det for å ikke bli mobbet selv! Kansje noen større unger presser han til det? Og så hadde jeg snakt med læreren. Kanskje hun har sett noe uvanlig også. Som at han leker mye med større gutter.

 

Lykke til! Håper det ordner seg!

Skrevet

En ting som kan hjelpe, er at de to guttene tilbringer TID sammen, og blir kjent med hverandre utenfor skolen. Dette bør skje med foreldrene tilstede. Du og moren til den andre gutten kan f.eks dra på svømming, bowling o.l. sammen. Dette har fungert veldig fint i lignende tilfeller jeg kjenner til (jeg er lærer).

Skrevet

de tilbringer tid sammen. Vi er naboer, og de har lekt endel på fritiden. De har stort sett vært gode venner helt frem til en stund etter at min sønn begynte på skolen. Kanskje vi må finne på mer sammen... Takk for

tipset :-) Han har faktisk funnet tonen med en eldre gutt, han er like gammel som han som han mobber. Det er en liten udelt skole, med totalt 12 elever...

Skrevet

Huff, stakkars deg, hadde jeg fått en sånn melding hadde jeg vært fortvilet. Synes du skal ta det alvorlig. Be han sette seg i kameratens sted og spør han hvordan hadde dette fått deg til å føle deg. Inviter venninnen din og sønnen over og sett dere ned sammen og snakk om det. Gjør det klart at dette er uakseptabelt, og at det er alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...