Gå til innhold

Mensmurringer?? Hva fan er det for slags uttrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et bim- uttrykk eller? Og hva er mensmurringer egentlig? Vondtsomommanharmensenmenikkehardet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du aldri hørt ordet mensmurringer????? Da har du nok bodd under en stein de siste 20 åra.

Skrevet

Eh, nei, men kanskje grunnen er at jeg ikke bar vært på bim de siste 20 åra?

Skrevet

Jag hade inte heller hört ordet förut, men å andra sidan har jag bott i sverige de sista 20 åren :)

Skrevet

Jeg (ikke HI) har tydeligvis også bodd under en stein. Hadde aldri hørt ordet før jeg begynte å lese her inne. Da var jeg over 35 år og gravid for første gang.

Skrevet

det er da et helt vanlig utrykk...

Skrevet

Det var nå i hvert fall uttrykket som legen brukte da han spurte meg om smertene da jeg hadde blødninger i mitt første svangerskap for 20 år siden. Og uttrykket var ikke nytt for meg da.

Skrevet

Moren min på 50 sa at mensmurringer var noe hun lærte når hun var 12! Så det er et gammelt " ord"

Skrevet

Merkelig at ikke helsepersonell bruker det da.........

Skrevet

20.37 sier jo at legen brukte uttrykket...

Skrevet

Er et helt vanlig uttrykk som blir brukt til å beskrive menssmerter, eller smerter som ligner på menssmerter.

Vet om mange som bruker det, og hørte det sist på torsdag da jeg var hos min jordmor og fikk satt inn spiral.

Men må visst huske å si det til henne neste gang at det er et "fans uttrykk" :P

Skrevet

Det ordet tror jeg at jeg lærte når jeg fikk mensen i alder av 13.

Skrevet

Javel? Jeg lærte ordet menssmerter da jeg fikk mensen... Mensmurringer har jeg aldri hørt om. Prøvde forresten å google det, og kunne ikke se at ordet ble brukt av en eneste lege/ jordmor etc. bare gravide damer...

Skrevet

Uttrykket "murre" står jo til og med i ordbøkene som betegnelse på smerte

"murre = krible, verke F.EKS:det murret i tanna, kroppen "

Mensmurring er så en spesifisering som gir en bedre beskrivelse av smerter som føles som murrende menssmerter.

Skrevet

Det ordet hørte jeg lenge før jeg kom på bim! Kanskje det er dialekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...