Gå til innhold

Hvor ofte bader ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av legen at 3-åringen helst ikke skulle både hver dag, men heller 2-3 ganger i uka.. Dette pga huden, blir fortere tør(?)

Leser på småtroll 2-3 at mange av barna bader hver dag.

Ho blir jo møkkete i barnehagen, så det er jo greit med et bad på kvelden :-/

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

mine bader hver kveld og har gjoert de alltid. Deilig aa legge seg nybade, det syns jeg selv ogsaa. Vi har alle fin hud

Skrevet

hver 2-3 dag.... så vasker han seg daglig med klut... vil ikke ødelegge fettet i huden hans...

Skrevet

to ganger i uka, fra fødselen av og frem til nå (eldste er snart 4 år)

Skrevet

Annenhver dag, men de vasker seg nedentil hver morgen før de kler på seg. På sommeren skyller de av seg i dusjen før de spiser kvelds pga at de er svarte fra topp til tå :) Men det holder å dusje hver andre - tredje dag. De er 3 og 5 år.

Skrevet

Ble anbefalt bading 2 ganger i uka på barselavdelingen. Vi har ikke badekar så har lille frøken med i dusjen et par ganger i uka. Kanskje fler hvis hun er eksra skitten eller vi skal i bursdag osv.

Vasker morgen og kveld med klut, og ellers når det er behov.

Skrevet

Jeg bader hun en gang i uken og dusjer henne ved behov eller 1 til 2 ganger i uken. ellers vasker jeg med klut.

Skrevet

Jeg bader mine 2 ganger i uken (de er 2 år, og 8 mnd).

Skrevet

Det er vel individuelt. Mine bader ikke hver kveld, men kanskje 3 dager i uken. Vasker med klut og varmt vann ellers.

Skrevet

Begge mine er atopiske, og kan derfor ikke bade hver dag.

De bader to ganger i uka (de er 3 og 6), og da med masse olje (for atopikere), lite såpe, mild shampo fra apoteket, ikke for varmt vann og lar de lufttørke etterpå.

Når dagen har vært voldsom og de er ekstra møkkete så dusjer jeg de i full fart uten noe såpe i det hele tatt. De har holdt seg fine i lang tid nå, men nå til vinteren må vi være ekstra flinke med å smøre de med en fetere krem etterhvert som kulden kommer.

Skrevet

2 ganger i uka. Selvsagt oftere hvis behov, som mat el.l i håret. Ellers bruker vi klut og vann. Guttene er rene de :)

Skrevet

Bader henne annenhver dag til vanlig, oftere hvis behov (mye bæsj, spy, matgris etc). Bruker babyolje og babywash i vannet, men ikke mye.

De dagene hun ikke bades, vaskes hun med klut i ansiktet, rumpa, hendene og føttene.

Hvis jeg bader henne oftere, blir hun tørr i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...